India via Nepal naar Bangkok!!

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
gebroers19
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2015 08:44

Bericht door gebroers19 » 20 mei 2015 08:21

hey guys,

Ik wil graag rondreizen in Azie. Dan wil ik starten in Delhi en dan van daar naar Nepal en dan naar Bangkok. Iemand bekend met deze route?? Ik wil graag weten hoelang ik daar voor nodig heb.? en hoeveel geld heb je daarvoor ongeveer nodig. voor de basic dan.

Cheers!!!

Ge broers
GinoT
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 27 sep 2012 22:52

Bericht door GinoT » 20 mei 2015 12:07

Hi Ge,

leuk dat je van plan bent om op reis te gaan!

Wanneer ben je van plan te gaan? Hoewel zowel India als Nepal op mijn bucketlist staan, raad ik het je af om op dit moment naar Nepal te reizen. Hoewel Nepal alle hulp kan gebruiken, zijn eten en voedsel schaars en heerst er infectie- en instortingsgevaar. Vanwege dit zou ik daarom Nepal voor de 1e 2 jaar vermijden. Tenzij je van plan bent om als hulpverlener en/of als vrijwilliger te gaan.

Je zou i.p.v. Nepal wellicht Myanmar kunnen bezoeken. Hoewel deze route(s) bij mij niet bekent zijn, neem ik aan dat ze wel mogelijk zijn. Voor Myanmar zou je een e-visa kunnen aanvragen. De voorwaarde is dan wel dat je alleen Myanmar in kan komen via het vliegtuig.

- http://www.go-myanmar.com/visas

In Bangkok kun ook een visa voor Myanmar aanvragen. Ik weet alleen niet of dit ook mogelijk is in India.

- http://myanmarvisa.org/how-you-get-myan ... india.html


Over je reistijd kan ik weinig zeggen. De route is meer dan 6000 km en het hangt er puur vanaf hoe lang jij wilt gaan reizen, hoe je wilt gaan reizen (bus, vliegtuig) en wat je allemaal wilt bezoeken. Voor zowel Thailand als Myanmar zou ik minimaal 4 weken voor uittrekken. Je kan er 4 maand over doen, maar ook 6 maand. Of zelfs langer! Wel zou ik kijken welk seizoen het beste is om te reizen.

Voor 20 - 30 Euro per dag kun je best ver komen als backpacker. Dit hangt af van hoe je wilt gaan slapen, hoe je reist, welke attracties je wilt gaan bezoeken, in welk land/regio je bent en wat je eet (local of luxe). India zal in principe goedkoper zijn dan bijv. Thailand of Myanmar.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 20 mei 2015 17:03

De grens tussen India (of Bangladesh) en Myanmar is niet open voor toeristen. Zou je voor deze route willen gaan dan zul je moeten vliegen.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar zelf voor India en Thailand kun je al maanden uittrekken.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 21 mei 2015 05:35

Hi,

Zoals gezegd ligt het eraan hoe (lang) je wil reizen, welke route etc etc mbt je kosten.

Je zou overland kunnen reizen van India naar Nepal richting Tibet en dan verder via de rest van China naar Thailand maar dat is een enorme trip. Je hebt er veel tijd voor nodig en geld.

Myanmar kun je inderdaad niet in overland vooralsnog, alleen dmv vliegen. Je zou wel kunnen vliegen van Kathmandu naar Bangkok.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 21 mei 2015 09:40

Mocht je willen kiezen voor een overlandtrip via China dan kun je beter van Thailand naar India reizen. Als je de landsgrens tussen Nepal en Tibet (=China) passeert krijg je slechts een visum van 14 dagen, terwijl je als je andersom reist een visum voor China voor 30 dagen krijgt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast