huwelijksreis Botswana

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:06

Bericht door HenkJan81 » 13 jan 2014 14:38

In september willen we onze huwelijksreis plannen richting Afrika, en dan vooral het zuidelijk deel. Namibië en Botswana staan eigenlijk bovenaan ons lijstje. Het liefste zouden we in accomodaties (= lodges) verblijven.
Maar... met een grote bruiloft vooraf is het budget redelijk beperkt, en dat is nu net iets wat je in die regio net niet kunt gebruiken.

Na wat leeswerk kom ik op de volgende opties:
1) niet zeuren en die éénmalige uitgave doen (budget verhogen)
2) kiezen voor een kampeersafari (waarbij je de tent bovenop de auto hebt)
3) Kiezen voor een goedkoper land (Zuid Afrika bijvoorbeeld)
4) Zelf gericht gaan zoeken en boeken, het hoeven niet de meest luxe lodges te zijn.

Wie kan ons helpen met het maken van een keuze? De overwegingen/vragen:
1) is niet echt een optie, meer een uiterste noodgreep.
2) Wat kunnen we hierbij verwachten? Is het echt back to basic, of slaap je vaak wel op een goede kampeerplek waar je wel de facaliteiten hebt?
3) Van wat ik tot nu toe gelezen heb is het soms echt mudjevol in bv het Krugerpark. We willen dus eigenlijk naar een wat rustiger plek. Of is het in Zuid-Afrika ook goed mogelijk een gamedrive te doen?
4) Daar loop ik nu een beetje op vast. In de lonely planet staan budget tips (= kampeerplek) en de dure lodges. Simpele appartementen lees ik er zo snel niet in. In ieder geval lukt het me nog niet echt zelf wat te zoeken via internet, booking.com bijvoorbeeld heeft niets in Botswana.

Wie kan nog licht op de zaak schijnen?
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 03 feb 2014 08:25

Hoi HenkJan ik heb je vraag even op een aantal plekken onder de aandacht gebracht in de hoop dat je alsnog antwoord krijgt op je vragen.
brechjeharmsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 18:56

Bericht door brechjeharmsen » 03 feb 2014 09:43

Hai Henk-Jan,

Aangezien je van plan bent om naar mijn favo's landen te gaan, kon ik het niet laten om te reageren. Wij zijn in 2010/2011 in Botswana en Namibie geweest. In 2008, 2010 en 2013 naar Zuid Afrika. Voor Botswana en Namibie hadden wij ook een budget, omdat het onderdeel was van onze wereldreis. Het zijn duurdere landen, omdat ze richten op weinig toeristen die veel geld uitgeven ipv andersom. Sommige dingen dien je dan ook vroeg te boeken..., maar wij hebben ons met mazzel soms er tussen weten te krijgen.

Wij hebben zelf een 4x4 gehuurd en een tent gekocht met kampeerspullen. (dat laatste heb je sowieso nodig als je de okovanga gaat bezoeken in Botswana (welke je niet mag missen)).
De jeeps met tent boven op zijn duurder, dus vandaar dat wij gewoon een auto en een tent hadden. Was echt prima te doen! Sterker nog... overnachten in de luxe lodges in een kamer is erg duur, maar overnachten in een tent op een kampeerveldje van de luxe lodges is goedkoop en je mag gebruik maken van alle luxe faciliteiten van de lodge!! Ideaal!!

Kamperen in Afrika is prima te doen en safe, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik weet niet hoelang je van plan bent te gaan, maar je kan veel doen in een relatief korte tijd als je je vooraf goed inleest. Wij hebben veel gebruikgemaakt van de lonely planet voor de kampeerplekken en van de coast-to-coast (een gratis overnachting gids vanuit Afrika - perfect boekje).

Wat betreft game drives in ZA, zou je ook eens kunnen kijken naar Wilderness park, Addo Elephant of Hluhluwe. Vind ik prima alternatieven voor kruger en ook een stukje minder prijzig.

Ik geef met liefde nog veeeeeel meer tips, maar dan wordt het nu een heel lang verhaal met misschien teveel info waar je niks aan hebt, dus wanneer je meer wilt weten... kom maar op ;-)

Ik weet niet of onze blog nog online staat van toen, maar dat was sebasenbrechje.aroundtheglobe.nl misschien dat je daar nog iets interessants leest.

Heel veel plezier in ieder geval en geniet van alles!!
Brechje
smooth
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:02
Contacteer:

Bericht door smooth » 03 feb 2014 22:39

Hey,

ik ben er vorig jaar geweest en heb met een lokaal bureautje gewerkt.

http://www.papadisafaris.co.bw/index.html

stuur hen eens een mailtje met je budget en wat je zou willen. Ze waren echt fantastisch goed!
Prijs/kwaliteit zeer goed.

Heb ervaring met safari's in Afrika (Kenia, Tanzania, Zambia, Botswana, Zuid Afrika) Botswana is een echte topper, vooral omdat je heel weinig andere toeristen ziet.
Wat wildlife betreft zou ik Tanzania aanraden. Augustus en September zijn dan ook weer topmaanden voor Kenia (great migration in Masai Mara) maar dat zul je ook in je portemonee voelen.

succes met het zoeken
Steven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten