Hotel geboekt via Booking.com annuleert zelf binnen annuleringstermijn

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Elrosso
Reisexpert

Hotel geboekt via Booking.com annuleert zelf binnen annuleringstermijn

Bericht door Elrosso »

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie. Er is alleen iets voorgevallen waarbij ik benieuwd ben of jullie dit ook een keer hebben meegemaakt en hoe dit is opgelost.

Op de 3e dag van onze vakantie kwamen wij aan bij een door ons geboekt hotel via Booking.com. Annuleringsvoorwaarden waren: 2 dagen van te voren gratis annuleren, daarna 30% betalen van de kamerwaarde. Bij No-show 100% kosten.

Nu heeft het hotel zelf 1 dag van te voren geannuleerd. Hier waren wij niet van op de hoogte omdat wij onze telefoon niet aan hebben staan aan de andere kant van de wereld. Daarnaast was er niet eens ontvangst en ook geen internet beschikbaar. Wij zijn dus voor niets bij het hotel aangekomen en het enige dat wij kregen was een "sorry maar helaas en doei".

De middag hebben wij moet uittrekken om naar het dichtstbij zijnde dorp te rijden en een hotel te zoeken (was een feestweekend). Onze planning was om een natuurpark te bezoeken.

Kunnen we (het hotel via) Booking.com hiervoor aansprakelijk stellen? Iemand dit ook meegemaakt en hoe is dit toen afgelopen? Of moeten wij als reizigers alle voorwaarden van de hotels maar slikken en mogen de hotels maar doen en laten wat ze willen?
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
menasil
Reisexpert

Re: Hotel geboekt via Booking.com annuleert zelf binnen annuleringstermijn

Bericht door menasil »

Ik zou als ik jullie was even met booking.com contact hebben. Ik heb iets meegemaakt wat precies andersom was in Astana. We hadden een hotel geboekt voor 5 nachten via booking.com in het noorden van de stad omdat in het nieuwe centrum alles schreeuwend duur was. Vervolgens kregen we 1,5 maand voor vertrek een aantrekkelijke aanbieding voor een pas geopend Hilton hotel (ik ben hiltonmember). We besloten dus 3 nachten daar te gaan slapen en de hotelovernachting in te korten naar 2 bij het hotel dat we via booking hadden geboekt. Tevens hebben we 1 kamer geannuleerd omdat we die niet meer nodig hadden in verband met de grootte van de groep. De aanpassing moest telefonisch omdat ik een bestaande reservering wilde inkorten maar het online systeem accepteerde het niet omdat de kamers 'op' waren. Uiteindelijk alles gelukt en heb ik een bevestiging gekregen. Eenmaal in het hotel aangekomen (na een nacht doorhalen), begreep het hotel er niets van dat we maar 2 nachten daar zouden slapen want onze reservering stond op 5 nachten en we hadden ook 1 kamer teveel. Ik legde de situatie uit en ik heb alle informatie naar ze doorgestuurd per e-mail en het zou in orde komen. Ik had zelfs een bevestiging in het Russisch. Nou niet dus. Ik kreeg een 'no show' boete bij thuiskomst. Ik heb booking gebeld en de situatie uitgelegd, alle mails naar ze verzonden en ze zeiden al aan de telefoon dat dit natuurlijk niet hoorde te gebeuren. Ze gingen het uitzoeken. Uiteindelijk is die no show boete gecanceled :) Kortom, ik zou echt even booking.com gaan benaderen want zij maken afspraken met hotels en mijn ervaring is dat ze echt wel bereid zijn te helpen. Ik weet alleen niet of ze dat kunnen in deze situatie. Wat was de reden dat het hotel ging annuleren, weten jullie dat?
Elrosso
Reisexpert

Re: Hotel geboekt via Booking.com annuleert zelf binnen annuleringstermijn

Bericht door Elrosso »

Wij hebben geen idee waarom ze annuleerden. Het vermoeden bestaat dat het een feestweekend betrof en wij op zaterdag 1 nacht hadden geboekt. Dit zou volgens een local de verklaring kunnen zijn.
Met een lang weekend wil je als hotel natuurlijk minimaal de zondag mee reserveren. Ze hebben Booking gemeld dat zij de kamer annuleerden en Booking heeft ons geprobeerd te bereiken. Maar 1 dag van te voren is dat niet gelukt omdat wij niet te bereiken waren.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie