Hong Kong

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Mich
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 19:28

Bericht door Mich » 16 okt 2010 17:08

Hallo !!

Wij vertrekken op 2 januari naar Hong Kong, we vroegen ons af wat de coolste plek is om te overnachten en weet iemand hoe het zit met de "dorms" en "private" rooms, je betaald vaak voor de hele dorm, in ieder geval het is harstikke duur om daar een hostel o.i.d. te boeken (à 15 euro p.p.p.n.)
Heeft iemand nog tips voor overnachtingen in Hong Kong en wat is echt een MUST ??

Thaaaanks !!

Jeanine en Michelle
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 okt 2010 18:14

Tsja, ik heb mijn dagen in Hong Kong in een "goedkoop" hotel in doorgebracht, iets van €70 voor een twin. Dus of ik nu de aangewezen persoon ben om advies te geven...

Maar om toch een poging te doen, als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld moet je volgens mij voor minder dan dat bedrag wat je noemde in Chungking Mansions of Mirador Mansions zeker een slaapplaats kunnen vinden. Dan zit je meteen in hartje Tsim Sha Tsui, toch wel de meest levendige wijk van HK. En op loopafstand van de Star Ferry, waarmee je voor een paar duppies naar Hong Kong Island kan oversteken.

Maar laat één ding heel duidelijk zijn: HK is qua prijsniveau (en eigenlijk in vrijwel alles) absoluut geen China. Het doet eigenlijk nog het meest denken aan een heel erg groot Chinatown, een unieke mix van westerse en Aziatische cultuur.
malouliz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2010 15:48

Bericht door malouliz » 09 dec 2010 14:33

Hong Kong is duur! in vergelijking met zijn omgeving. mijn tip is absoluut niet ideaal, maar wel enorm budget. (180 HKD voor tweepersoonskamer).
De goedkope budget hotels/guesthouses zitten in 'Chung King Mansion'. Deze mansion is een erg bekend gebouw (handig met de weg vragen) het is ook een ingewikkeld gebouw (zes liften die elk naar een ander deel gaan) elke lift heeft op elke verdieping wel minimaal een guesthouse en ze zijn allemaal erg budget. prijzen verschillen wel onderling heel erg! nadeel van deze mansion: het is een oud gebouw, en de kamers zijn enorm klein! (wel heel groot). met enorm klein bedoel ik echt heel erg klein. een tweepersoons bed is 1.80 lang, eigenlijk anderhalf persoons, enstaat hoog boven de grond dus je kan je tassen eronder leggen, want ergens anders is geen plek. dit was in meerdere hotels die ik daar zag zo. wel was alles schoon (niet onbelangrijk). absoluut de budget plaats. de locatie was top! mocht je er niet slapen, je kan in dit gebouw heerlijk indiaas eten!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 09 dec 2010 20:11

yep, hongkong is duur.
Omdat we geen zin hadden in de hele krappe kamers in een toch behoorlijk vreselijk gebouw (chunky mansion) hebben we gekozen voor een kleine kamer op het eiland Lantau, die was toen ook 15 euro.
Op loop afstand van een strandje en de ferry die je voor een euro ofzo

We zaten in Winner holidays house
Wangtong village, silverminebay. Lantau island
maar er zijn er daar nog veel meer hoor. allemaal ongeveer gelijk. Door de weeks is het daar een stuk goedkoper dan in het weekend. Dan komen de hongkongers er om zelf even weg te zijn uit de drukte

eten is ook super duur. Chinees en pizza aan de prijs zoals in NL. uiteindelijk was de macdonalsd nog goedkoper dan naar de supermarkt en een salade maken.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 dec 2010 00:50

Eten duur? Dat vond ik op zich nog wel meevallen. Oké, het is geen China, de prijzen liggen wel wat hoger, maar HK is dan ook een stad met een levensstandaard volkomen gelijkwaardig aan ons Westerse niveau, geen ontwikkelingsland. En naar pizza heb ik überhaupt niet gekeken. Maar wij zijn vorig jaar nooit meer dan HK$100 p.p. kwijt geweest, altijd inclusief een biertje erbij. En dan maakte het niet uit of het in Central (rond de Mid-Levels Escalator zitten de nodige tentjes, hoe hoger hoe duurder), Wan Chai (Japanse fastfood-achtige toko) of de Temple Street Night Market (maar dan niet de zuiver op toeristen gerichte tentjes vooraan) was. Oké, je kan het zo duur maken als je maar wil, maar betaalbare opties waren overal wel te vinden.

Voor een volgende keer zal ik echter wel eens kijken naar Lantau, een klein beetje comfort kan ik toch ook wel waarderen, en dat is in de meer centrale delen inderdaad niet goedkoop. Nu had ik vorig jaar nog een gezien het gebodene nog redelijk geprijsd hotel, maar ik heb al gezien dat ze inmiddels hun prijzen bijna verdubbeld hebben....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten