Hoeveel Malarone mee naar ZO-Azië ?- Malarone kopen in Azië

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
Marij
Wereldreiziger

Hoeveel Malarone mee naar ZO-Azië ?- Malarone kopen in Azië

Bericht door Marij »

Hallo,

Ik ga voor een half jaar naar Thailand, Cambodja, Maleisië en Indonesië. Wellicht ook naar Vietnam, Laos en Borneo.

Van de week naar de GGD geweest voor mijn prikken. Malarone heb ik niet meegekregen omdat ik niet weet hoe lang ik in malariagebied zal zijn. Ik moest maar over een paar weken terug komen als ik dat wat beter wist.

Maar dat is nou het probleem: dat weet ik over n paar weken waarschijnlijk ook niet. Ik weet globaal waar ik heen wil, maar dat kan ter plekke nog veranderen. Ik ben niet zo heel erg van het plannen.

* Hoe hebben de mensen die voor langere tijd weggingen en ook niet van tevoren hun reisroute/schema precies hadden uitgestippeld dat gedaan?
Voor hoeveel weken / maanden hebben jullie Malarone meegenomen?

* Kun je Malarone in Z-O Azië (bij)kopen? En zo ja: waar? (op deze site heb ik wel eens gelezen dat mensen dat hadden gedaan)
* Zijn de Aziatische Malaronepillen van dezelfde kwaliteit als de Nederlandse?

* Voor hoeveel weken kun je maximaal Malarone meekrijgen van de GGD?
(Dit ben ik vergeten te vragen. de arts zei officieel maar 5 weken, maar dat in de praktijk vaak voor langer wordt meegegeven. Maar voor 6 maanden krijg ik ze sowieso niet mee)
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoeveel Malarone mee naar ZO-Azië ?- Malarone kopen in A

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik zou maar zoveel mogelijk meenemen. Waarschijnlijk wordt je malarone (voor het grootste deel) vergoed door je aanvullende verzekering
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Van een ander forum geplukt. Het bezoek aan de kliniek heeft begin Maart 2012 plaatsgevonden. SBET betekent Standby Emergency Treatment trouwens.
I arrived in Thailand last week and visited the Tropical Disease centre in Bangkok to buy malaria tablets for when i travel on to Cambodia on 26th March for 1 month, then Vietnam 1 month and Laos 1 month and then work my way down to Oz over the next few months thru indonesia, borneo etc but on request the doctor suggested i dont take a regular medication, like a daily tablet, but just take an SBET and follow the insrtuctions if and when i get the symptoms
Dit geet precies weer wat ik regelmatig verkondig: Nederlandse artsen schrijven malaria prophylaxen voor, de lokale artsen doen dat niet.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je hoeft zeker niet voor al deze landen pillen te slikken, bijvoorbeeld niet thailand, cambodja, vaste land maleisie etc
Indonesie zal afhangen waar je naar toe gaat maar voor de meeste gebieden kan je ook zonder iets of met een minder zwaar middel zoals paludrine.

Ik ben geen arts maar zou denken dat ze je alleen voor Laos en Borneo malarone hebben geadviseerd??

Dus bedenkt gewoon iets met 4 weken Laos aan het einde en 4wek Borneo aan het begin dan heb je pillen genoeg voor het voor en na slikken.

Wij hebben zelf een reis gedaan Nepal, India, Indonesie, singapore, Maleisie, thailand, Laos waarbij we ook niet precies wisten hoe lang we waar zouden zijn. We hebben toen voor het stukje India, Indonesie Paludrine meegekregen (en dat was vooral vanwege het seizoen) en daarna niets en voor Laos Malarone.

Op andere reis naar thailand en cambodja geweest en toen zouden we in cambodja 2 dagen in risicogebied zijn nou daar ga ik niet dan zoveel dagen voor slikken dus niets genomen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Tikva schreef:Ik ben geen arts maar zou denken dat ze je alleen voor Laos en Borneo malarone hebben geadviseerd.
En de artsen ter plekke adviseren dus ook daar geen malarone. Ik zou zonder doen.
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Bedankt voor jullie antwoorden!

De GGD adviseerde malarone voor Laos, deel van Cambodja, Sumatra (m.u.v. sommige steden), alle eilanden ten oosten van Bali, deel van (Maleisisch) Borneo (aan de kust niet).

Paludrine hoor ik nu voor het eerst van. Daar heeft ze het niet over gehad. Alleen keuze tussen Lariam en Malarone, maar Lariam viel bij mij af.

Zonder Malarone en alleen smeren is voor mij geen optie. Ik heb verhalen gehoord van mensen die wel malaria hebben opgelopen en dat is geen 'pretje'. Daarbij reis ik alleen, dus als ik kan voorkomen dat ik ziek word, dan doe ik dat.

Ik begin in Thailand en eindig op Java. Dat is het enige dat zeker is.
Ik ben in totaal 5,5 maand weg. Misschien voor 1 maand Sumatra en 1,5 maand voor Laos en Cambodja meenemen?

@ Tikva: Hoe lang waren jullie op reis? En voor hoeveel weken hebben jullie Malarone meegenomen en voor hoeveel weken Paludrine?
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Koop liever geen Malarone (als je ze kunt vinden) in Azie,
want de stoffen die we in europa gebruiken zijn anders dan in Azie.
Dit heeft een apotheek medewerker in Azie me onlangs uitgelegd.
De bescherming zou minder zijn.

Dus als je ze echt nodig hebt, koop ze dan gewoon in Nederland.
Aanvullend verzekerd krijg ik ze 100% (tot 300 euro) vergoed.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Marij schreef:Bedankt voor jullie antwoorden!

De GGD adviseerde malarone voor Laos, deel van Cambodja, Sumatra (m.u.v. sommige steden), alle eilanden ten oosten van Bali, deel van (Maleisisch) Borneo (aan de kust niet).

Paludrine hoor ik nu voor het eerst van. Daar heeft ze het niet over gehad. Alleen keuze tussen Lariam en Malarone, maar Lariam viel bij mij af.

Zonder Malarone en alleen smeren is voor mij geen optie. Ik heb verhalen gehoord van mensen die wel malaria hebben opgelopen en dat is geen 'pretje'. Daarbij reis ik alleen, dus als ik kan voorkomen dat ik ziek word, dan doe ik dat.

Ik begin in Thailand en eindig op Java. Dat is het enige dat zeker is.
Ik ben in totaal 5,5 maand weg. Misschien voor 1 maand Sumatra en 1,5 maand voor Laos en Cambodja meenemen?

@ Tikva: Hoe lang waren jullie op reis? En voor hoeveel weken hebben jullie Malarone meegenomen en voor hoeveel weken Paludrine?
Paludrine malariapillen worden al tientallen jaren gebruikt, vaak in combinatie met chloroquine, maar ook in combinatie met atovaquon (die combinatie heet malarone). Paludrine kan zover bekend gebruikt worden tijdens zwangerschap en borstvoeding. De stofnaam van paludrine malariapillen is proguanil; paludrine is de merknaam.

Paludrine en chloroquine worden vooral in Midden-Amerika, India en soms in Zuid-Amerika geadviseerd.

Ze zijn niet zo sterk qua werking.
Ik had er wel diverse bijwerkingen van.
Plaats reactie