hoeveel geld nodig voor 3 dagen Bangkok?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
puk
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:19

Bericht door puk » 26 sep 2009 15:32

Hallo,

Op weg naar OZ maak ik een tussenstop in Bangkok voor 3 dagen. Nu vroeg ik me af hoeveel geld in alvast in NL zal wisselen. Dus hoeveel heb je ongeveer nodig? En is het mogelijk om geld in Bangkok te pinnen?

Nog geld tips misschien? Alles is welkom.

Thanx!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 26 sep 2009 16:58

Pinnen in BKK is GEEN ENKEL probleem. Je kan werkelijk overal wel een pin automaat vinden, en ik kan me niet herinneren dat die dingen ooit leeg waren of het niet deden toen ik er was. Ik zou dus niet teveel bath vanuit Nederland meenemen, maar gewoon pinnen op het vliegveld (of in de stad).

Wat te doen in BKK?

Waarschijnlijk ben je moe en brakjes van de trip, dus ik zou de dagen niet te vollen willen stoppen met van alles en nog wat. BKK is een van de meer welvarende Aziatische steden (alles is er te krijgen), maar ik herinner me van mijn eerste bezoek aan de stad dat ik het maar druk en vies vond. Inmiddels kijk ik daar dus heeeeeel anders tegen aan!

Dingen die ik echt zou doen:
- Breng een bezoekje aan het Koninklijk Paleis en de naastgelegen Wat Po. De kans is groot dat taxi chauffeurs en tuktuks zeggen dat het gesloten is en dat zij een leukere tempel kennen, maar dat is alleen maar een verkooptruc.
- Als je nog niet genoeg hebt van tempels, is de Wat Arun een bezoekje waard.
- Het is leuk om een tochtje te maken over de rivier. Dit kan met een trip voor touristen, maar je kan ook gewoon de 'river express' nemen (openbaar vervoer op het water). Dit kost echt maar heel weinig.
- Je kan winkelen rondom Siam Square
- China town is ook leuk
- En wat IK echt altijd doe als ik in BKK ben: een Nederlandse gevangene bezoeken in de fameuze Bangkwang Prison

Wat reisverslagen van mij van vroegah:
- http://www.ikreis.net/main.php?cid=113
- http://www.outofasia.nl/set.php?cid=81
- http://www.outofasia.nl/set.php?cid=82
- http://www.outofasia.nl/set.php?cid=85
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 26 sep 2009 17:23

Ook een heerlijk ontspannen O-) thaise massage mag niet ontbreken.
Maar serieus het doet wel pijn maar daarna voel je je helemaal lekker los.

Verder wat Jenny zegt is allemaal leuk!
Gebruikersavatar
Nanneke
Reisexpert
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2007 19:44
Contacteer:

Bericht door Nanneke » 26 sep 2009 18:01

Fietsen in Bangkok is ook erg leuk, bijvoorbeeld met Co van Kessel. Dat is relatief heel erg duur (ongeveer 25 euro),maar wel ontzettend leuk. Overige tips kan ik me in vinden. Pin op het vliegveld 1.000 baht en zie hoe lang je daar mee doet, maar de kans bestaat dat je daar zo ongeveer je drie dagen al meer door komt... (afhankelijk van hoe luxe je wilt doen).
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 26 sep 2009 20:34

1000 bath voor 3 dagen. Dat is wel exteem budget en lijkt me echt niet realistisch. Een goedkope kamer kost je al 150-200 bath, neem er nog een biertje( 60-80 bath) en je geld is op. Heb je niet gegeten en geen tempel gezien, ooh en ben ook nog niets van het vliegveld en weer terug.
Wietz
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2007 22:07
Locatie: Amsterdam

Bericht door Wietz » 30 sep 2009 20:44

1000 bath ga je inderdaad waarschijnlijk niet redden...
Wat wij ongeveer per dag uitgaven:
kamer in Lamphu House 400 bath
eten: ongeveer 350 bath pp per dag (maar dit is erg afhankelijk per persoon, als je alleen bij straat-stalletjes eet ben je goedkoper uit!)
Thaise massage: 300 bath
Een taxi vanaf vliegveld kost zo rond de 500 bath

Verder natuurlijk kosten voor dingen die je overdag wil doen, maar ook dit kun je zo duur/goedkoop maken als je wilt!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 01 okt 2009 11:12

met €25 per dag moet je makkelijk uit kunnen komen als je geen hele gekke dingen doet. Dat is ongeveer 1200 baht.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 01 okt 2009 13:18

Ja per dag dus niet voor 3 dagen in totaal.. 8-)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 01 okt 2009 15:24

sugereer ik dat ergens?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten