hoe zou jij reageren?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Seeker

Bericht door Seeker » 13 mei 2010 18:54

Ben je niet erg verwend op moment dat je dan boos wordt? Ik zou hooguit teleur gesteld zijn en daar heb je echt alles mee gezegd, want ik ben opgevoed met maar weinige luxe en vakantie dat konden wij niet.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 mei 2010 18:59

ieder zijn passie of hobby seeker.
voor de een is dat reizen en voor een ander een voetbalclub ofzo.
je bent hier op een reisforum dus gaat het over reizen. Voor sommige mensen iets dat hun erg gelukkig maakt. De hoogtepuntjes van het leven. En de vraag is dus hoe je zou reageren als je die afgenomen worden.
jij bent een vakantievierder geen reiziger dus zal deze vraag misschien niet begrijpen. Reageer dan verder ook niet. dat voegt niets toe.
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Bericht door Will » 13 mei 2010 19:49

Hoewel ik zeker ook geen 'reiziger' ben (zoals jij het noemt), zou ik er toch ook niet goed van zijn, hoor.
Na een tijdje komt dan, zoals reeds gezegd, de acceptatie. Die mag zo rap mogelijk komen, wat mij betreft :)

En nog wat later ga je beginnen aftellen. Dat mag dan weer zo laat mogelijk gebeuren ;)
Laatst gewijzigd door Will op 13 mei 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 mei 2010 20:00

reiziger zijn heeft meer te maken met een state of mind ;)
Je kunt ook een reiziger zijn als je maar 1 keer per jaar weg kunt. Maar je hebt ook mensen die 5 keer per jaar weggaan en nog steeds vakantiegangers zijn. Vraag me niet waar die scheidingslijn ligt en laten we vooral ook niet die discussie hier nu voeren....maar van mij mag jij best een reiziger zijn hoor ;)
Will
Reisexpert
Berichten: 401
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:27

Bericht door Will » 13 mei 2010 20:06

Deal 8-)
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Bericht door zaratoestra » 13 mei 2010 20:48

@bolletje: wat is voor jou dan de definitie van vakantieganger/-vierder versus reiziger?
Niet om te kloten ofzo, gewoon uit nieuwsgierigheid.

@Seeker: iedereen is toch verwend en een luxebeestje. Of dit nu slaat op reizen, kledij, lekker eten of niet. uiteindelijk hebben we het in ons Belgenlandje of Nederland heel goed getroffen. En hebben we geluk dat we zoiets hebben als sociale zekerheid (gezondheid en stempelgeld). Voorts werken mijn man en ik voor onze centen, of probeer ik dit te doen via interimbaantjes omdat ik vorig jaar mijn werk ben kwijtgeraakt. Voel mij zeker niet beter of slechter dan anderen.
In de meeste gevallen kan bijna iedereen zich wel een reisje permiteren en mensen die mij en mijn man opmerkingen maken over het feit dat ik enkele keren per jaar op reis ga en op mijn manier geniet van het leven mogen gerust die auto van ons die 15 jaar is, geen radio of chauffage heeft en bijna uit elkaar valt gerust lenen. Tevens wil ik ook wel eens een babbeltje doen met de feestvierders die 2 keer per weekend euro's aan drankjes opdoen. Iedereen leeft zijn leven.
Ik leef het mijne en da's sparen -reizen-sparen -reizen. 't is een beestje dat niet te stillen is.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 mei 2010 20:49

reizigers zijn meer openminded. Nee, even alle gekheid op een stokje. Ik ben niet zo van de hokjes. het was een beetje een valse opmerking om seeker op zijn plek te zetten
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 15 mei 2010 02:31

Ik zou het heel jammer vinden als ik nooit meer zou kunnen reizen en het ook heel erg missen, maar denk dat ik dan via couchsurfing de wereld maar in mijn huis haal!

heb zelf veel gezondheidsproblemen gehad en een vrij onzekere toekomst, dus reis nu zoveel als ik kan en kan dan later teren op alle mooie herinneringen van alle plaatsen die ik bezocht heb en vooral de mensen die ik ontmoet heb!

maar goed zoals gezegd kan je de wereld ook in je huis halen dmv couchsurfing al zal dat laatste moeilijk gaan als je onterecht in gevangenis ofzow zit..
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 15 mei 2010 08:42

dat is inderdaad een leuk idee. Vraag me alleen af hoeveel toeristen af willen reizen naar mijn provinciestadje. Heb jij regelmatig bezoekers? en woon je in een stad of vlak bij iets wat interessant is voor toeristen?
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 15 mei 2010 11:59

dat is het enige probleem krijg in Breda niet gek veel bezoekers.. had vannacht een stelletje uit Essen die het Jazz festival bezocht hebben, echt heerlijk over onze reizen en zo gekletst! Ik heb wel gemerkt dat mensen uit Eindhoven bijvoorbeeld veel meer mensen ontvangen omdat daar een vliegveld in de buurt is..

maar goed als je niet al te ver van Amsterdam woont kan je denk ik nog best wat mensen naar je provinciestad toetrekken want daar is het moeilijk om een host te vinden dus kan je via de last minute couch en andere couchoproepen toch redelijk wat mensen krijgen.. Breda is daarvoor met OV net te ver ;)
Gebruikersavatar
Dexter
Reisexpert
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:55

Bericht door Dexter » 15 mei 2010 13:54

@Zara: is jouw naam een verwijzing naar een der Grootste Duitse filosofen :)

Laten we eerlijk wezen, het leven is gewoon nutteloos. Het mooiste zou zijn gewoon tevreden zijn met wat je hebt of wie je bent wat elke hedonistische consumptie overbodig maakt. Passie heb je niet, passie creëer je. Een vlucht van de werkelijkheid, een leven leiden als een junk. Je moet het maar willen ;)
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Bericht door zaratoestra » 15 mei 2010 17:56

@ Dexter: mijn naam, tja, ik had hem al aangenomen toen ik mijzelf de bedenking maakte. :-)
Is eerder een verbastering van onze kat zijn naam, Zaros. En Zaros is dan weer genoemd naar een Kretenzisch dorpje Zaros (aan de Rouvaskloof).

Lees wel eens een boek, maar qua filosofie geraak ik vandaag niet verder dan een glas rode wijn en artisjokken erbij. :-)
Kom nl. net van het werk en ff genoeg ervan voor dit weekend
jaz
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2013 19:47

Bericht door jaz » 12 apr 2014 14:29

goede vraag
ik ga voor het eerst na 4jaar weer naar het buitenland

ik heb bijna 5jaar geleden een verschoven rugwervel gehad
erg pijnlijk en heb heel lang gedacht
dat ik of in een rolstoel zou komen te zitten
en dat ik nooit meer zou kunnen lopen
gelukkig is het goed gekomen

en dit jaar ga ik dus weer voor het eerst naar het buitenland
naar engeland naar liverpool

gaat dat goed
dan ga ik langzaam denken om een grotere reis te maken
maar wil eerst deze reis even afwachten
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 12 apr 2014 15:00

Goede reis, Jaz!
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 12 apr 2014 15:34

Ik zou het heel erg vinden als ik niet meer zou kunnen reizen. Natuurlijk, het is een luxe, maar wel iets wat ik naar mijn eigen idee erg nodig heb. Even weg van Nederland en mijn redelijk gestructureerde leventje hier. Niet dat ik die structuur niet belangrijk vind, maar dat verschil maakt het extra leuk om volledig vrij een ander gebied te ontdekken in al haar facetten. Het maakt niet uit wat er gebeurt, ik heb het tijdens een reis ook gewoon altijd naar mijn zin. En die dingen die dan minder leuk waren dan verwacht, vormen achteraf juist geweldige leermomenten en herinneringen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten