Hoe verkrijg ik toch een visum voor Ghana met een enkele reis (i.v.m. doorreizen)?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Sbrouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2016 15:31

Bericht door Sbrouwers » 10 sep 2016 13:49

Hee allemaal!

In december reis ik voor drie maanden af naar Accra, Ghana. Ik ga hier vrijwilligerswerk doen en wil dus graag een toeristenvisum voor drie maanden. Hierna vervolg ik mijn reis óf naar Zuid-Afrika, óf naar Tanzania. Ik wil graag deelnemen aan een groepsreis van Zuid-Afrika naar Tanzania, of ik vlieg meteen vanuit Ghana naar Tanzania. In Tanzania ga ik ook voor drie maanden aan de slag als vrijwilliger.

Nu hoorde ik dat het niet mogelijk is om een visum te krijgen voor Ghana met een enkele reis. Ik heb eventjes gebeld met de Ambassade in Den Haag om te vragen of een vliegticket naar Zuid-Afrika en een reisbevestiging van de groepsreis voldoende is om een visum te verkrijgen (neem aan dat ze dan toch zeker weten dat ik het land weer verlaat?), maar dit was helaas niet het geval.

In het geval dat ik meteen doorreis naar Tanzania: mij is verteld dat het niet handig is om vooraf een visum te regelen, maar dat dit beter is bij aankomst.

Dus: hoe kan ik tóch een visum krijgen voor Ghana, maar dan met een enkele reis?

Alvast bedankt!
Floor1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2015 15:38

Bericht door Floor1990 » 16 sep 2016 16:18

Hee,
Het belangrijkste wat de ambassade wil weten is dat je het land weer verlaat. Als je kan aangeven dat dat zo is, met bijvoorbeeld hotel reserveringen, vlucht naar Tanzania en/of terugvlucht naar Nederland, is het misschien wel mogelijk. Leuk dat je naar Accra gaat. Wat ga je daar doen?
Groeten, Floor
hansu
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2014 13:56

Bericht door hansu » 13 nov 2016 09:40

Hi neem contact op met cindy in ghana
Zij is nl. en woont r al 15 jaar oid. ze heeft regelmatig tijdelijk krachten en weet hoe het wel werkt.
Jolinaiko Eco Tours op het net zoeken. succes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten