Volgend jaar is het eindelijk zo ver: mijn eerste reis als backpacker! Omdat Costa Rica redelijk veilig is en ik voor het eerst ga backpacken (in mijn eentje) begin ik hier. Daarnaast wil ik graag ook naar Mexico

Mijn vraag is of iemand bekend is met deze busreizen en of dit een beetje betrouwbaar is? Ik wil graag zo low budget mogelijk reizen dus dat het lang duurt maakt me niets uit. Of is met het vliegtuig toch goedkoper? Ik weet zelf niet zo goed waar je het best kan zoeken voor dit soort tickets.
Ook vraag ik mij af of jullie adviseren om op en neer te gaan naar Mexico en dan terug naar NL via costa rica (dus een retour NL-CR boeken en dan met de bus op en neer naar Mexico) of een enkele vliegreis reis NL-CR en dan Mexico-NL? Van de vliegtickets heb ik dus nog niet zo veel verstand. Als mensen tips hebben waar ik deze zo goedkoop mogelijk vandaan kan trekken hoor ik ze ook graag!
Ik heb drie maanden en wil er sowieso één in CR blijven in het begin. Met de overige twee maanden weet ik nog niet zo goed wat ik moet... Tussendoor naar Mexico of aan het eind langs Mexico? Ben mij nu aan het oriënteren maar kom er dus niet helemaal uit wat handig is. Ik hoop dat iemand tips heeft

Groetjes,
Ester