Hoe lang doe je er over om je tas te pakken?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Hoelang doe je over het inpakken van je rugzak voor vertrek

minder dan 15 minuten (held!)
3
7%
15 - 30 minuten
8
19%
30 - 60 minuten
11
26%
meer dan 60 minuten
9
21%
meer dan een dag
4
10%
ik leg alles weken vantevoren al klaar
7
17%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 20 feb 2009 16:45

Morgen bedacht ik me ineens dat ik eigenlijk best wel wat meer dingen mee naar Leeds het kunnen nemen. Aan de andere kant, het enige item wat ik vergeten ben en 'echt' mis is de lader van mijn tandenborstel (dus nu doe ik het met de hand).

Daar staat tegenover dat ik in ongeveer 20 minuten klaar was met pakken, terwijl mijn spullen toch echt verdeeld lagen over alle 3 de kamers die mijn huis rijk is.

Hoelang doen jullie over het inpakken van je tas?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 feb 2009 17:13

we hebben alle reis spullen in een bak op zolder liggen. dus zoeken hoef ik niet meer
kleding denk ik van te voren over na (seizoen enzo) en dat is dan ook vrij snel gepakt.

Ik pak meestal wel een dag of 2 van te voren in.....omdat ik mezelf niet zo vertrouw. mocht ik dan een ingeving hebben dan kan het er nog snel bij. Maar ik ben dus niet 2 dagen aan het pakken. Als ik er voor ga dan is het ook zo geregeld.
Mijn tas voor Polen staat al klaar. was gepiept in minder dan 30 minuten. maar ik heb er net nog wel even een boek ingegooid...dat was ik bijna vergeten. Dinsdagochtend moet er allleen nog een toilettas in.
Tenrec
Reisexpert
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:39

Bericht door Tenrec » 20 feb 2009 22:38

We zijn nu al bezig om dingen klaar te leggen die we niet willen vergeten voor de vakantie naar Marokko eind maart.
Ook maken we een lijstje met zaken die we nog moeten regelen. Voorbereiden van de reis is vaak net zo leuk als de reis zelf.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 21 feb 2009 00:15

Het is meestal niet zozeer een kwestie van hoeveel tijd het kost, maar meer van hoeveel tijd ik ervoor neem. Als het moet heb ik alles binnen een uurtje ingepakt, waarbij ik vooraf alleen m'n fotoapparatuur al heb ingepakt en alvast wat kleren heb uitgezocht. Maar zeker als ik een ochtendvlucht heb doe ik desondanks meestal toch juist erg lang over het inpakken. Bij voorkeur een hele nacht, met de nodige (onnodige) onderbrekingen. Dan ga ik tenminste flink moe richting vliegveld, in de hoop tijdens de vlucht goed te slapen...
marjananas
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2009 02:25

Bericht door marjananas » 21 feb 2009 02:32

Ik ben ook iemand die al weken van tevoren bezig is met lijstjes maken, spullen uitzoeken, dingen klaar leggen,... Dat is al een plezier op zich vind ik ...
Maar als het moet kan ik mijn rugzak ook wel inpakken in een dik uurtje... Als alles gestreken is natuurlijk... Maar ja, dan kom je aan ter plekke en vraag ik me altijd af waarom ik überhaupt de moeite heb gedaan om te strijken !? :Y

Groetjes,
Marjan
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 21 feb 2009 07:38

Wat ik telkens meeneem, blijft na de reis gewoon in m'n rugzak zitten. Gewoon kleren en toilet gerief erbij, een boek van de nog te lezen stapel, en klaar is kees.
Meeste tijd kruipt in het opladen van al mijn reserve batterijen en een grondige sensor cleaning van 2 DSLR's.
hariejak
Reisexpert
Berichten: 299
Lid geworden op: 30 okt 2006 17:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door hariejak » 21 feb 2009 08:38

Stom,stom,stom, ik weet het maar ik pak mijn tas altijd twee keer in. Ik ben zo'n dwangmaat die na het inpakken van zijn tas (wat overigens in een half uurtje is gebeurt) en zeker weet dat alles erin zit, dat toch nog even moet controleren. 8)7
patricia
Wereldreiziger
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 nov 2008 10:05
Locatie: heist-op-den-berg

Bericht door patricia » 21 feb 2009 10:55

Bij mij gaat dat ook snel,gewoon dezelfde dag als het een late vlucht is.
Als de vlucht 's morgens is doe ik het de avond van te voren.
Ik zit dan wel de hele tijd tijdens de vlucht te bedenken wat ik zou kunnen vergeten zijn!! ;)
Dat is eigenlijk nooit het geval maar ik heb wel telkens dat gevoel.
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 21 feb 2009 11:15

ik ben meestal redelijk lang bezig met inpakken en soms kom ik er nog achter dat ik snel nog wat moet uitwassen.. en ja dan gaat er best wat tijd zitten in het inpakken.. ik probeer nu wel een beetje aan een lijstje te houden, omdat ik nogal vaak bijvoorbeeld sokken vergeten ben en ja dan raakt als je eenmaal thuis bent je sokkenbak wel erg vol als je elke reis weer nieuwe meebrengt.. ik heb meestal wel zoiets van als ik wat vergeten ben kan ik het meestal wel ter plekke kopen.. toch blijkt altijd weer dat ik te veel heb meegenomen..
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 feb 2009 11:39

ik begin te laks te worden met inpakken.
en dan ga je essentiele dingen vergeten.
Ik heb hetzelfde met de voorbereidingen.

Gewoon maar 1 bankpas meenemen...want, ach....ik ga gewoon een paar dagen naar Madrid
ja!!! en dan werkt je ene pas niet!

snel iets in een tas proppen voor een paar dagen Engeland. Agenda??? neh, die hoeft niet mee.....nou...als je paspoort er in zit is het misschien een idee om die er uit te halen!

Op reis gaan en een half uur voor vertrek bedenken dat het misschien een idee is om geld op je rekening te zetten

Geen boek ik je dagrugzak doen als je een vlucht van 14 uur voor de boed hebt

je nieuwe zakmes op een stedentrip meenemen...in je handbage dus want we vliegen cheapy met Ryanair...weg zakmes
een nieuwe was net zo duur als die vlucht

herkenbaar????
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Bericht door Moira » 21 feb 2009 11:52

Hallo,

Ik ben meestal 15 tot 30 minuten bezig. Als ik ergens lang blijf dan pak ik helemaal uit en was meestal alles weer even. Er zijn wel eens dingen die ik niet draag elke dag en dus altijd wat muffig gaan ruiken naar verloop van tijd.
Verder ben ik langer bezig met het verzamelen van mijn zooi dan het daadwerkelijk inpakken. Ik ben heel erg goed in het verspreiden van dingen.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 21 feb 2009 12:09

Ik doe het wel 2 dagen van te voren. Want ik baal dat altijd dat ik iets eigenlijk mee wil maar dat zit dan net in de was enzo..
- Voor een weekendje maakt het niet uit dus dan gewoon de avond van te voren snel snel...

Ik ben heel lui, paspoort, tickets , geld ga ik altijd vanuit dat mijn vriend dat wel geregeld heeft. Gelukkig is dat tot nu toe altijd zo..

Ben wel vaak mijn lenzen doosjes vergeten en echt stom de eerste dag op wereldreis dachten we allebei van elkaar dat we wel de naam en adres van ons geboekte hostel in london hadden.. Toen nog op goed geluk gegaan naar de buurt waar waarvan we dachten dat dit het was.. maar helaas ... Best lastig een internet cafe vinden in londen.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 21 feb 2009 12:09

Ik ben geen goeie planner en vaak komt het erop neer dat ik op het laatste moment nog alles in moet pakken. Het duurt vaak ook erg lang en ik heb altijd het gevoel dat ik iets vergeet.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 21 feb 2009 13:26

bolletjeom schreef:...
herkenbaar????
Zijn dan geen 'beginnersfouten'? :P :Y
Grapje hoor, ik ben zelf ook laks geworden, maar tot nu toe geen nadelige gevolgen ondervonden.

Wat betreft kleren: vaak gaan steeds dezelfde kleren mee, en die zitten in een doos. Dus uitzoeken neemt ook geen tijd in beslag.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 21 feb 2009 17:32

Als ik lang wegga, dan heel lang (lijstjes enzo). Was er uiteindelijk heel tevreden over. Alles gebruikt, en niks gemist. Als ik onderweg ben, dan ben ik binnen een paar minuten klaar :-). Voor korte tripjes ga ik niet zo lang nadenken natuurlijk...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten