Grote slaapzak huren in Kathmandu?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
SaschaWM
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2017 08:29

Bericht door SaschaWM » 20 aug 2017 08:41

Volgend jaar gaan mijn partner en ik de tocht naar Everst base camp doen. Mijn partner is echter 2 meter lang en redelijk breed (hij past niet in een reguliere slaapzak). Ik vroeg mij nu af of er ook mogelijkheden in Kathmandu zijn om een slaapzak te huren waar hij in past? (Mt xl/xxl)? Of zijn het vooral de reguliere maat slaapzakken die verhuurd worden?
Tips zijn welkom! :)
HansvdHaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017 14:49
Contacteer:

Bericht door HansvdHaar » 09 nov 2017 15:03

Ik heb vorig jaar in Nepal een donzen slaapzak gekocht bij een winkeltje in Kathmandu (werd ons aangeraden door een trekking gids). Ze verhuurden hier volgens mij ook slaapzakken. Wij vonden het in ieder geval wel de moeite waard om een slaapzak te kopen, want ze waren (zeker vergeleken met Nederland) niet duur. Ik ben zelf 1.90 en heb daar een XL slaapzak gekocht voor 90€. Mn vriendin heeft een maat M slaapzak gekocht voor dezelfde prijs.

Volgens mij waren dat de enige 2 maten die ze hadden, maar die XL van mij was in ieder geval zeker groot genoeg.

We hebben ze zelf 2 weken gebruikt tijdens het trekken en ze waren echt onzettend warm. Op Annapurna Basecamp was het buiten -10 en binnen op de kamer niet veel warmer. Maar in die slaapzakken hadden we het echt warm.

Het winkeltje heet Shona's Alpine en zit hier.

Mocht je verder nog wat tips nodig hebben: ik heb er een post over geschreven op mijn blogpost over *link verwijderd*
Peustjens
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2013 15:04

Bericht door Peustjens » 19 nov 2017 12:23

Ik had de mijne gratis in bruikleen gekregen bij het agentschap waar ik de trekking georganiseerd had .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten