goedkope georganiseerde rondreis; reisorganisatie Arcadia

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
kawaii

goedkope georganiseerde rondreis; reisorganisatie Arcadia

Bericht door kawaii »

Hoi,

Ik ben een goedkope rondreis tegengekomen bij de reisorganisatie Arcadia en het lijkt me een leuk idee voor de zomer.
Het gaat om een 26-daagse rondreis door Zuid-China voor 2111 euro. (inclusief alle luchthaven belastingen en vluchten etc)

arcadia.nl/groeps-reizen/zuid-china/

De reis gaat vooral naar de provincies Yunnan, Guizhou en Guanxi.

De volgende plaatsen gaat de reis heen;
Kunming -Jianshui - Putzehei - Xingyi - Anshun - Kaili - Ronjiang - Zhaoxing - Longyi - Yangshuo, Guillin (en nog een paar, zie website)

Nu was mijn vraag; is dit een leuke route?
Wie heeft zo'n soortgelijke route gedaan? Heeft iemand nog goede tips?
Heeft iemand deze reis eerder gemaakt bij dit reisbureau?

Groetjes K
sjaantje
Reiziger

Re: goedkope georganiseerde rondreis; reisorganisatie Arcadia

Bericht door sjaantje »

Ben (nog) niet in China geweest maar vraag me af waarom je dit een goedkope reis vind :? Moet goedkoper kunnen lijkt me.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Het is inderdaad niet echt een heel goedkope reis (al is ie ook zeker niet duur), maar desondanks heb ik hem al zelf ook al meer dan eens overwogen. Meer "echt China" zal je met een georganiseerde reis niet tegenkomen en persoonlijk lijkt het me ook verdomd lastig om zelfstandig zo'n reis te maken, toeristische voorzieningen zullen in de meeste plaatsen nihil zijn. Na al die kleine stadjes zal backpackers-walhalla Yangshuo vast een gigantische cultuurschok zijn...

Voor wat het waard is, op de Vakantiebeurs heb ik ook al eens een goed gesprek met de reisbegeleider van deze reis gesproken, dat gaf in ieder geval een zeer positieve indruk. Duidelijk iemand die het land goed kent, niet iemand die zonder enige reiservaring na een korte training op een groep wordt losgelaten.
kawaii

Bericht door kawaii »

sjaantje schreef:Ben (nog) niet in China geweest maar vraag me af waarom je dit een goedkope reis vind :? Moet goedkoper kunnen lijkt me.
Goede vraag. Dat zal ik eens uitleggen;
Qua georganiseerde rondreizen is het goedkoop (ik heb het dus niet over zelf- geregelde tickets etc). Ik heb een hoop reisorganisatie's vergeleken qua prijs en qua lengte. Wat de meeste reizen bieden voor deze prijs is meestal 2 a 3 weken. Deze is zelfs 4 weken.
WizardOfOss schreef:Het is inderdaad niet echt een heel goedkope reis (al is ie ook zeker niet duur), maar desondanks heb ik hem al zelf ook al meer dan eens overwogen. Meer "echt China" zal je met een georganiseerde reis niet tegenkomen en persoonlijk lijkt het me ook verdomd lastig om zelfstandig zo'n reis te maken, toeristische voorzieningen zullen in de meeste plaatsen nihil zijn. Na al die kleine stadjes zal backpackers-walhalla Yangshuo vast een gigantische cultuurschok zijn...

Voor wat het waard is, op de Vakantiebeurs heb ik ook al eens een goed gesprek met de reisbegeleider van deze reis gesproken, dat gaf in ieder geval een zeer positieve indruk. Duidelijk iemand die het land goed kent, niet iemand die zonder enige reiservaring na een korte training op een groep wordt losgelaten.
Bedankt voor je reactie. Deze reis gaat inderdaad naar authentieke plaatsen waar de meeste andere organisaties niet heengaan. (die gaan allemaal naar de grote muur in Beijing)
Maar ik ben benieuwd, want ik ben zelf niet aanwezig geweest op die vakantiebeurs.. Had die reisbegeleider nog tips of belangrijke info omtrent die reis?
Want ze hebben 2 reizen ; groots china en zuid-china. Welke reis was nou het meest leuk of bijzonder ? Welke werd het meest aangeraden?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

kawaii schreef:Goede vraag. Dat zal ik eens uitleggen;
Qua georganiseerde rondreizen is het goedkoop (ik heb het dus niet over zelf- geregelde tickets etc). Ik heb een hoop reisorganisatie's vergeleken qua prijs en qua lengte. Wat de meeste reizen bieden voor deze prijs is meestal 2 a 3 weken. Deze is zelfs 4 weken.
De server lijkt even offline dus ik kan het niet checken, maar volgens mij hebben zowel Shoestring als Koning Aap ook reizen van 4 weken voor vergelijkbare of zelfs nog iets lagere prijzen, en ook Summum heeft qua prijs vergelijkbare reizen. Maar inderdaad, de meeste organisaties zijn aanzienlijk duurder.

EDIT: die sites doen het nu weer, Shoestring heeft inderdaad een 29-daagse reis vanaf €1.899, bij Koning Aap ben je inderdaad wel wat meer kwijt. Overigens heb ik zelf bij Shoestring de 3-weekse en de 2-weekse reis gedaan, wat in feite ingekorte versies van die 29-daagse reis zijn, dat is me beide keren uitstekend bevallen.
kawaii schreef:Deze reis gaat inderdaad naar authentieke plaatsen waar de meeste andere organisaties niet heengaan. (die gaan allemaal naar de grote muur in Beijing)
Maar ik ben benieuwd, want ik ben zelf niet aanwezig geweest op die vakantiebeurs.. Had die reisbegeleider nog tips of belangrijke info omtrent die reis?
Want ze hebben 2 reizen ; groots china en zuid-china. Welke reis was nou het meest leuk of bijzonder ? Welke werd het meest aangeraden?
Groots China is een reis zoals de meeste organisaties die aanbieden: Beijing, Xi'an, Chengdu, Lijiang, Yangshuo en dat aangevuld met nog een paar plaatsen die van reis tot reis iets verschillen. Helemaal niks mis mee, er is absoluut een reden dat zoveel mensen juist naar die plaatsen gaan. En mocht het je eerste bezoek aan China zijn dan is dat wellicht zelfs een betere eerste kennismaking, waarbij je van veel meer aspecten van het land even kunt proeven. Een enorme diversiteit, maar vrij oppervlakkig.

Die Zuid-China-reis zou je kunnen zien als een soort "China voor gevorderden", afgezien van het begin- en eindpunt zijn het allemaal plaatsen waar nauwelijks een toerist komt, daarmee is Arcadia vrijwel uniek. Ze adviseren al om snel te gaan voordat het massatoerisme die plaatsen ontdekt, dan moet je niet eens zozeer aan westerlingen denken, maar meer nog aan de Chinezen zelf, iets wat je in de meer reguliere bestemmingen als Lijiang of Dali heel sterk ziet. Er is me toen ook geadviseerd die reis bij voorkeur in het voorjaar te doen, dan liggen de rijstterrassen er op hun mooist bij, daar hadden ze echt schitterende foto's van. Je moet er echter ook rekening mee houden dat het "echte China" ook betekent dat de levensstandaard niet alleen veel lager is dan in Nederland, maar ook lager dan in de grote steden. Met de juiste instelling niet onoverkomelijk, maar verwacht zeker niet teveel comfort, op een aantal plaatsen zal het behoorlijk behelpen zijn. En dat terwijl veel mensen de rijkere, meer toeristische plaatsen (niet geheel onterecht) al als erg smerig beschouwen...
Plaats reactie