Goedkoop naar Mauritius

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
SelviraW
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2016 15:19

Bericht door SelviraW » 07 jan 2017 23:19

Hoi allemaal,

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Mauritius. Ik heb voordelige tickets gespot en het lijkt me heerlijk om daar even bij te komen.. Maar aangezien het niet de backpackersbestemming bij uitstek is, kan ik er weinig over vinden op dit soort fora.
Dus wie heeft er tips en info over bezienswaardigheden/de mooiste stranden/leuke wandelingen/een ruwe schatting van een kostenplaatje?

Mijn dank is groot :-)
Groetjes,
Suzan
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 08 jan 2017 08:39

Het is volgens mij een prachtige bestemming met name de natuur en mooie stranden. Goedkoop is het denk ik niet. Misschien dat @toon hier wat meer over kan vertellen.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 08 jan 2017 13:04

Ik heb nog wat navraag gedaan bij locals wat betreft prijzen.
The "cheapest" would be a 3 star, but I am speaking of internet, BB/ HB, without any excursions etc, should be EUR 60 / EUR 75.

Then to really enjoy and visit, I would say a min. of 10 days. For basics, food per day should be EUR 10( local food)

Public transport per day should be EUR 5-7 & Taxi well EUR 75-80 for 8 hours.
Hopelijk heb je daar wat aan.
SelviraW
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2016 15:19

Bericht door SelviraW » 08 jan 2017 13:33

Erik, bedankt voor de moeite! Wordt gewaardeerd en ik kan er zeker wat mee :)
De prijs voor accommodatie viel me alleen wat tegen. Maar ik heb even gezocht en er is gelukkig veel op Airbnb te vinden (incl. recensies), dus dat is wellicht ook een tip voor andere reizigers richting Mauritius.

Zijn er nog meer mensen met tips en ervaringen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten