Je gewicht bepaalt prijs van het vliegticket

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 25 mei 2013 16:36

Nee, maar als je er over nadenkt.........baby's, hele kinderwagens enzo......voor dat gewicht wordt ook niks extra's betaald. Ik vind wel dat ouders verplicht een speen, flesje drinken ofzo bij zich moeten hebben om kinderen stil te houden. Sommigen laten ze rustig een hele transatlantische vlucht door janken. Asociaal.....
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 25 mei 2013 16:37

Je bent me net voor, Trav. Ik reageer meestal niet op dit soort discussies, maar jouw asociale taalgebruik, El Niño, kan ook ik niet ongemerkt voorbij laten gaan. Volgens mij kun jij dat prima anders verwoorden!
Judi
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2013 21:35

Bericht door Judi » 25 mei 2013 16:40

Nou ja, ik ben niet zo'n ruziemaker. Ze lieten uiteindelijk een heel klein stukje stoel voor me over... die 150 kg zullen ze wel niet geweest zijn... en tja, ze waren wel lang... Maar als ik zelf net zo groot als zij geweest was, dan had ik wel bij ze op schoot gezeten (straks willen ze zo'n zitplaats nog verkopen als extra comfort wegens zachtere zitting haha)... Korting voor ondergewicht mag wat mij betreft ook hoor! :) Kinderstoeltje zou misschien ook nog wel gaan!! Of ik moet de mogelijkheden nagaan om mezelf maar als ruimbagage in te checken... alhoewel... dat misschien toch ook liever niet :)
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 25 mei 2013 16:42

Reismeis schreef:Je bent me net voor, Trav. Ik reageer meestal niet op dit soort discussies, maar jouw asociale taalgebruik, El Niño, kan ook ik niet ongemerkt voorbij laten gaan. Volgens mij kun jij dat prima anders verwoorden!
Dat kan een Fries helemaal niet beoordelen. Maar als je geen mening hebt in deze discussie: bemoei je er dan niet mee.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 25 mei 2013 17:00

Judi schreef:Nou ja, ik ben niet zo'n ruziemaker. Ze lieten uiteindelijk een heel klein stukje stoel voor me over... die 150 kg zullen ze wel niet geweest zijn... en tja, ze waren wel lang... Maar als ik zelf net zo groot als zij geweest was, dan had ik wel bij ze op schoot gezeten
Hoe vaak zit je nu daadwerkelijk in de middelste stoel naast twee dikke mensen? Ik probeer altijd een stoel aan het gangpad te reserveren, en meestal leg ik daar m'n benen. Misschien ook een idee voor jou?

Korting als je klein bent, blank, blond, blauwe ogen, geen ziektes.... Ik vind het niet van deze tijd. Of misschien juist wel? Maar dat is iets wat me dus zorgen baart!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 25 mei 2013 19:26

Betalen voor je totale gewicht dat je meeneemt lijkt mij helemaal niet zo'n gek idee. Maar El Nino wees gewaarschuwd dan komen er nog steeds meer krijskinderen in het vliegtuig. Al die ouders die nu geen stoel willen betalen van hun kind van boven de 2 jaar willen vast wel betalen voor de 15kilo ofzo dat het kind weegt.
smileysarah
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 22:04

Bericht door smileysarah » 26 mei 2013 23:08

Ik ben helemaal VOOR! Wat een idee haha. En mensen die het niet leuk vinden kiezen toch gewoon voor een andere airline met dezelfde bestemmingen, die nog wel vaste prijzen heeft?
J. van Dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2012 11:32

Bericht door J. van Dijk » 29 mei 2013 09:19

Goed idee.Lijkt mij een zeer verstandige zet.Laten betalen voor het totale gewicht.Bovendien stimuleer je gezondheid en bewegen.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door ubiytsa » 29 mei 2013 09:21

Worden dure vakanties voor de Nederlanders als ik het zo lees. Wat zal het vliegen voor de Chinezen goedkoop worden!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 29 mei 2013 10:33

Volgens mij moet een aantal mensen eens een paar lessen economie volgen.....

Als maatschappijen dit systeem in zouden voeren, dan zouden alle zware mensen de maatschappijen mijden. Het gemiddelde gewicht zou bij deze maatschappijen steeds lager worden.

Omdat maatschappijen toch hun kosten hebben, en door de verlaging van het gemiddelde gewicht dus minder geld binnen krijgen ten opzichte de huidige inkomsten, zal de prijs die mensen per kilogram lichaamsgewicht moeten betalen hoger worden. Uiteindelijk is de gemiddelde prijs in een dergelijk vliegtuig hetzelfde als de gemiddelde prijs in een 'normaal' vliegtuig. Het enige verschil zal zijn dat op de maatschappij waar gekeken wordt naar gewicht meer kinderen zullen vliegen.

Enjoy!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 01 jun 2013 16:29

Een feit is dat meer gewicht meenemen meer brandstof kost en dus hogere kosten met zich meebrengt.

Het klopt dat er een maximum zit aan de te behalen gewichtsbeperkring. Maar met stijgende olieprijzen in de toekomst kan dit model best lang standhouden.

Daarnaast zet het mensen in ieder geval meer aan het denken wat ze mee nemen (uitgaande van het totaal gewicht per passagier + bagage).

Wanneer op besparing op het gewicht niet meer economisch aantrekkelijk is komt er vanzelf een ander model. Ook hoeft niet iedere maatschappij hetzelfde model toe te passen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten