Geldzaken Zuid-Afrika, Namibie, Botswana, Zimbabwe

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 25 sep 2016 12:46

Hallo.

Over twee weken ga ik met Djoser 24 dagen door zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zimbabwe trekken.
Maar hoe zit het daar met geldzaken? Pinnen? Ik heb een mastercard als creditcard. En gewoon mijn ING bankpas. Kan ik hiermee voldoende uit te voeten?
Kan je in Namibie met de ZAR betalen, want ik lees wat verschillende dingen daarover. IUiteraard neem ik dollars mee, maar verder is het me wat onduidelijk.

Groetjes Yasmin
P.s. alvast bedankt!
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 25 sep 2016 15:29

Op de meeste plaatsen kun je gewoon pinnen. Wel even je pas inschakelen voor buiten Europa, dit kan bij ING middels internetbankieren.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 25 sep 2016 22:46

Ik reis nu in Zuid Afrika met Djoser voor een andere reis. Mij is aangeraden in zuid afrika alleen te pinnen bij ABSA en FNB. Zelf heb ik voorkeur voor die laatste omdat deze geen 20 rand opslag berekend. Ik heb zelf een rabobank pinpas, mastercard mee en noodgeld (eurobiljetten). Ik doe alles met pinpas of contant. Ik kan haast overal pinnen met mijn Nederlandse pas. En mijn reisbegeleider meldt ook van te voren wanneer je kan pinnen voor een bepaalde excursie of wanneer hij gaat inzamelen voor entreegelden. De richtlijnen voor het zakgeld kloppen aardig bij Djoser.
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 28 sep 2016 23:50

het ging me vooral om Botswana, dat het in in zuid afrika lukt dat had ik wel verwacht en Namibie ook nog wel, Botswana blijft een beetje onduidelijk. Ik neem contanten mee en creditcard ( mastercard) en pinpas mee. Zal nog even kijken naar het zakgeld. Bedankt voor je reactie!!
Hele fijne reis nog in Zuid-Afrika.!!!
Ketting mijn pas staat ingesteld op wereld. bedankt.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 30 sep 2016 20:10

Ik ben enkel in Kasane (en zo naar Chobe en terug) geweest in Botswana, maar ik heb nergens problemen gehad met pinnen. Maar als je georganiseerd gaat, weten ze je daar ook wel mee te helpen ter plekke. Voor dat soort info/service betaal je trouwens.
Ipv Zimbabwe heb ik de Vic Falls vanaf Zambia bekeken, maar ook daar geen probleem met pinnen.
Plastic geld doet het overal goed :)
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 02 okt 2016 09:40

Ik ga er dan maar vanuit dat het met mijn ING bankpas en mastercard dan goed moet komen.

Bedankt voor jullie reacties! Top.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast