Gambia en Senegal

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 17 jun 2008 19:08

Hoi Reizigers,

In oktober van dit jaar vertrekken mijn vriend en ik met de auto naar Banjul in Gambia (West Afrika)

Kijk even op deze link, zie je meteen aan welk project we deelnemen; http://www.antwerpenbanjul.com/index.html (wij zijn team ZES)

Daarna blijven we nog een kleine maand in Gambia en Senegal (om vervolgens voor 4 maanden naar Zuid Amerika te trekken)

Drie jaar geleden zijn we heel Australië al rondgereden, maar nu beseffen we eens te meer dat dit een veel 'andere' en moeilijkere' reis zal worden.

Heeft er iemand tips en ervaringen met dit deel van West Afrika???

Many Thx!!
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 19 jun 2008 09:50

Geen ervaringen en reacties ?? :roll:

Jammer ...
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 jun 2008 15:50

wil wel reageren maar heb geen ervaring.
Een aantal jaar geleden wel een aantal overlanders ontmoet waarvan een paar ook via het westen zijn gegaan.
Heb je als eens gegoogeled op "overland" afrika???
Mischien dat Michel van www.globusoverland.nl je verder kan helpen met wat adressen van die mensen. Maar wel allemaal van een jaar of 3 geleden.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 05 jul 2008 12:11

Mooi avontuur wat jullie voor de boeg hebben!

De meeste deelnemers zijn Vlaams of uit Nederlands Limburg en Brabant zie ik, leuk.

Ik heb er helaas geen ervaring mee maar wens jullie veel succes. De link die bolletjeom geeft werkt hier niet. Wel .com maar die site is 'under construction'.
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Bericht door El Niño » 05 jul 2008 15:11

Hmm, ook nooit geweest. Het enige dat ik kan zeggen dat ik volgens mij ergens gehoord heb dat Gambia bekend staat om sextourisme. Ook om "blanke vrouwen op zoek naar sex". Oppassen dus :-)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 06 jul 2008 21:50

De link die bolletjeom geeft werkt hier niet. Wel .com maar die site is 'under construction'.
:shock: wow, das heel recent want ik had hem gecontrolleerd voordat ik hem plaatste.
Mail Michel gerust hoor. zo te zien zit het camperreizen hem nog steeds in het bloed!
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 21 aug 2008 15:40

Ondertussen hebben we er nog een land aan gekoppeld, omdat Senegal toch echt heel moeilijk te bereizen valt als backpacker.

We gaan nu dus door Senegal trekken ( eventueel met de trein, alhoewel die geregeld een vertraging kan oplopen van ... een paar dagen) om zo in Mali aan te komen. In Mali is er naar het schijnt nog iets meer van de Afrikaanse cultuur te beleven oa. in Kayes, Bamako, ...

Iemand ervaringen met Mali??

Naar het schijnt, en als het echt waar is gaan we dit zeker uitproberen, kan je in Mali tegen een spotprijs op de daken slapen van 'naar afrikaanse normen' luxe hotels. Je betaalt bijna niets voor die matras + muskietennet op het dak, maar je mag wel van de faciliteiten zoals douche en toilet gebruik maken. Interessante optie, niet?

11 oktober begint te naderen ... En de zin naar een weer een nieuwe reis ook!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 aug 2008 16:32

http://home.introweb.nl/r/rudi/nl/verslag/273.htm

lees even een reisverslagje van mij met links naar een hele groep mensen die allemaal individueel door afrika zijn getrokken. misschien kan je nog wat info uit hun sites halen
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 29 sep 2008 16:24

Wow fantastisch website, wat een avontuur!! (goede grensovergang tips by the way :wink: ) Bedankt voor het extra leesvoer!

Nog 12 dagen en ons grote avontuur gaat van start. Z Amerika geen probleem, maar W Afrika daar heb ik toch wel een pak zenuwen voor!!

Ben blij dat jullie zwart Afrika zo positief hebben ervaren. We hebben er alleszins ONGELOOFLIJK veel zin. We gaan die Afrikaase mentaliteit gewoon op ons af laten komen en we zien wel. Als er iets is wat ik in Australië geleerd heb is het wel ..NO WORRIES. En dat geldt hopelijk ook voor West Afrika.

Yihaa, Afrika here we come! :D
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 jan 2009 10:19

Ze zijn nog onderweg. Hoewel sinds begin dit jaar in Zuid-Amerika
leuke verhalen hoor! kijk maar eens op hun site:
http://markenevelien.aroundtheglobe.be
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 22 apr 2009 12:37

Geen idee of nog iemand in geinteresseerd is ... Maar die trip van Antwerpen tot Banjul ... dwars door de Sahara .. met een VW Golf ...was fantastisch!!!!

Mensen die twijfelen .. doen doen doen!!!! Heb je een auto die naar Nederlandse en/of Belgische normen zo goed als afgeschreven is .. breng hem eigenhandig naar ginder. Je krijgt een geweldig avontuur en bovendien gaat de opbrengst naar een project van je keuze.

Aanrader dus!!!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten