Flightbag of niet?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
liesje277

Flightbag of niet?

Bericht door liesje277 »

Hallo,
Onlangs heb ik een backpack gekocht. Ik vertrek in Januari naar Costa Rica voor bijna 4 weken.
Nu wordt er aangeraden om een flightbag te kopen. Ik twijfel hier echter over. Het is toch extra gewicht wat je mee moet nemen tijdens je reis. Ook al weegt het maar 300 gram ofzo. Ik merk namelijk dat het steeds 300 gram hier en 300 gram daar is en ondertussn sjouw ik me voor me gevoel een breuk. Ik ben wel gewend om met weinig spullen te reizen maar het is mijn eerste keer met een echte backpack.
Je kunt namelijk je backpack ook insealen op het vliegveld. Hier komt dan ook een soort chip bij vanuit waar de tas altijd terug te vinden is mocht deze kwijt raken. Mijn vader is een aantal jaren geleden naar Sri Lanka gevlogen en ze zijn toen zijn tas kwijt geraakt. Tot op heden hebben we de tas nooit meer terug gezien.

Wie o wie kan hier nog een goed advies voor geven?
Alvast bedankt! :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Flightbag of niet?

Bericht door stevenl »

Ik heb het altijd zonder gedaan, gewoon bij vertrek alle gespen goed vastmaken zodat er niets ergens achter kan blijven haken.

Veel plezier.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik heb een flight bag die meteen ook een regenhoes is van het merk Bach, voor mij een perfecte combo. Ik vind het fijn dat mijn rugzak een extra laag bescherming heeft zowel tegen beschadiging tijdens vluchten als eventuele diefstal etc. Ook op reis vind ik het voor de veiligheid soms fijn om de hoes erom te hebben in bussen etc en ook wanneer ik ermee rondloop.

Ligt er dus aan wat je wil en waar en hoe je gaat reizen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan niet zonder flightbag! Het houdt je tas schoon en droog.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Piillie

Bericht door Piillie »

Ik heb de mijne ook al eens zo laten inpakken in plastic in de luchthaven, voor de heenreis. Wel niet ecologisch. Maar ik maakte me zorgen dat mijn backpack zou gescheurd zijn en mijn reis van een maand moest nog beginnen...

Voor de terugreis heb ik hem niet opnieuw laten inpakken... en hij is heelhuids aangekomen.

Dus ja.. ik denk wel om voor een volgende lange (vlieg)reis om zo’n flightbag te kopen. Ik zal geruster reizen, de backpack zal niet scheuren, en hij zal proper en droog zijn.

Wat is het dilemma: extra gewicht? Of je spullen heelhuids en je backpack heelhuids overal bij hebben.. :?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is vooral vervelend als je backpack door alle hengsels die er aan hangen niet aankomt op je bestemming aan het begin van je reis. Het kan soms best lang duren voordat de bagage uiteindelijk terecht is én weer in jouw handen. Ik zou dus altijd een flightback aanschaffen. Het gewicht is verwaarloosbaar wanneer je ook naar de andere spullen kijkt die je vaak (onnodig) meesleept.
Plaats reactie