Filippijnen, geld en visa

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
hanneke88
Reiziger
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:57

Bericht door hanneke88 » 14 mar 2012 12:27

Hallo!

Zojuist heb ik "spontaan" besloten om de Filippijnen te gaan bezoeken. Nog een aantal dagen wachten en dan vlieg ik vanuit Bangkok. Nu ben ik op internet vanalles aan het googlen en zie ik dat ik mijn visa kan verlengen in Manilla. Nou wil ik Manilla overslaan (ik vlieg naar Clark international).. om na de Filippijnen naar Hong Kong te vliegen. Nu vraag ik me af wat weisheid is, toch hier in Bangkok mijn visum al regelen of toch maar verlengen..
Verder heb ik mijn vlucht vanaf Cebu naar Hong Kong nog niet geboekt. Ik vraag me serieus af hoeveel tijd ik nodig ga hebben. Ik reis langzaam, mijn tempo ligt niet heel hoog.. En welke plaatsen mag ik absoluut niet missen? Het snorkelen met whale sharks wil ik in ieder geval gaan doen! :)

Ook lees ik veel over dure accomodatie.. heeft iemand daar nog recente informatie over?
Alvast heel erg bedankt voor de informatie! Oh en alles anders wat misschien kwijt wilt, meer dan welkom _O_

Liefs, Hanneke
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 14 mar 2012 14:14

Die dure accommodatie informatie komt bij mij vandaan en is van een klein jaartje geleden dus nog wel recent. Verwacht niet dat het nu goedkoper is.

Hoe lang wil je naar de filipijnen heb je niet genoeg aan een visum on arrivel. je kunt je visum trouwens in de meeste grote steden wel verlenengen dus niet alleen manila.

Hoe lang, ja zolang als je wilt had zelf helaas maar een kleine 3 weken. Whalesharks zijn echt super! en verder vond ik Pandan North eiland echt super maar is in een route wellicht niet zo handig. Ga ook zeker een avond stappen in manila moet je gewoon mee gemaakt hebben. Wat ik van andere reizigers in de filipijnen heb gehoord was vooral ook veel positiefs over Palawan eiland.
hanneke88
Reiziger
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:57

Bericht door hanneke88 » 15 mar 2012 08:52

Bedankt voor je informatie! Over Palawan heb ik inderdaad ook al goede dingen gehoord, wilde dit sowieso gaan bezoeken. Ik heb op Koh Phi Phi iemand ontmoet die hier woont :).

Lastig vind ik het om nu al te zeggen hoe lang ik nodig heb. 28 dagen voor Myanmar was voor mij echt te kort. Vandaar mijn overweging om vooraf een visa aan te vragen en er toch een dikke maand te blijven, misschien een week of 5. Zeker omdat ik toch ook echt de tijd wil hebben voor Noord Luzon.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 15 mar 2012 09:55

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ga deze zomer 3 weken.

Ik heb heel erg getwijfeld waar ik heen wil, Palawan lijkt me fantastich! Gezien de tijd toch maar besloten dit te bewaren voor een volgende keer. En walvishaaien, tja, ik zit niet in het seizoen...
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 22 mar 2012 11:55

Vermijd het verlengen van je visa in de grote steden in de Filippijnen, je krijgt dan te maken met lange rijen wachtenden, en corruptie en ambtelijke willekeur. Op Palawan zit in Puerto pricesa een klein kantoor van de immigratie waar je je visa kan verlengen. Hier ben je zo aan de beurt en word je correct behandeld is mijn ervaring, verlengen duurde korten dan half uurtje.
HENKBOUM
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2015 09:47

Bericht door HENKBOUM » 05 mei 2015 09:52

Hallo,
Ik las hier net dat je als je gepensioneerd ben, gratis a visum voor 6 maanden kan krijgen.
Waar kan ik dat aanvragen?
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 05 mei 2015 14:12

Ik zou langs de ambassade gaan om een visum aan te vragen.

Het toeristenvisum is tegenwoordig 30 dagen geldig (was een paar jaar geleden nog maar 21), maar ik las laatst ergens dat visa voor meer dan 59 dagen juist lastiger zijn.
HENKBOUM
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2015 09:47

Bericht door HENKBOUM » 05 mei 2015 14:19

Jenny schreef:Ik zou langs de ambassade gaan om een visum aan te vragen.

Het toeristenvisum is tegenwoordig 30 dagen geldig (was een paar jaar geleden nog maar 21), maar ik las laatst ergens dat visa voor meer dan 59 dagen juist lastiger zijn.
Hallo,
Hier op de site stond dat het mogelijk was een 6 maanden visum te krijgen.
Bel de ambasade er wel voor dan.
Het is namelijk helemaal verder niet moeilijk, visum te krijgen / verlengen, kost alleen 2800 pesos / 2 maanden.
Zou ik dan uitsparen eerste 6 maanden.
Gr. Henk. :)
HENKBOUM
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2015 09:47

Bericht door HENKBOUM » 05 mei 2015 14:22

HENKBOUM schreef:
Jenny schreef:Ik zou langs de ambassade gaan om een visum aan te vragen.

Het toeristenvisum is tegenwoordig 30 dagen geldig (was een paar jaar geleden nog maar 21), maar ik las laatst ergens dat visa voor meer dan 59 dagen juist lastiger zijn.
Hallo,
Hier op de site stond dat het mogelijk was een 6 maanden visum te krijgen.
Bel de ambasade er wel voor dan.
Het is namelijk helemaal verder niet moeilijk, visum te krijgen / verlengen, kost alleen 2800 pesos / 2 maanden.
Zou ik dan uitsparen eerste 6 maanden.
Gr. Henk. :)
Dan, in Amsterdam in het Filippijnse consulaat kan je een visum voor een jaar krijgen voor ongeveer 80 euro, maar is weggegooid geld.
Je moet dan in Filippijnen toch nog elke 2 maanden 2800 pesos betalen.
Het beste denk ik gewoon er heen vliegen, en op tijd verlenging aanvragen elke 2 maanden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten