Filipijnen of thailand ??

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Raimon
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2009 20:24
Locatie: Emmen

Bericht door Raimon » 09 jul 2011 20:30

Trotters, ik heb het moeilijk!
ik wil in het najaar van 2011 nog een maandje de rugzak toerist uithangen.
Het is makkelijk te regelen om ff ticket te boeken naar Bangkok, dit blijft super mooi.
Maar ik dacht misschien kan ik een maandje naar de Filipijnen.
Wie kan me adviseren?
Ik heb een budget van 2000 euro.
En ik geniet van low budget reizen.

Oja het is de bedoeling dat ik alleen ga.

Wie o wie??
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 09 jul 2011 22:48

De Filipijnen is zeker de moeite waard maar is kwa budget wel duurder dan thailand, als je daar 20 euro uitgeeft reken dan voor de Filipijnen op 30 (accommodatie is vooral duur)

Je zal veel minder backpackers tegen komen dan in Thailand. Zelfs in de plekken die als toeristisch bekend staan zijn het maar een handjevol. Dat maakt opzich niet uit maar verwacht geen backpackersinfrastructuur zoals op de thaise eilanden.

Je adviseren is lastig. Als je al veel van zuidoost azie hebt gezien of graag wilt duiken, weinig toeristische plekken bezoeken, vulkanen beklimmen, makkelijk contact met lokale bewoners dan zou ik zeggen Filipijnen. Maar wil je vooral gemak, veel leuke backpackers en budget dan Thailand, eventueel combineren met Laos of stukje Cambodja. Check ook even het klimaat.
Raimon
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2009 20:24
Locatie: Emmen

Bericht door Raimon » 10 jul 2011 17:52

Bedankt tikva,
Lijkt me beter om dan Thailand Laos en cambodja te bezoeken.

Nog meer liefhebbers die in het najaar alleen reizen?
Beetje gezelschap kan geen kwaad lijkt me.

Greet
erictheun

Bericht door erictheun » 17 aug 2011 17:41

ja!
naar Filipijnen en Indonesie in sept okt nov.
Beetje de andere kant uit maar we kunnen meeten in Jakarta anders?
;)
Veel plezier!
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 28 aug 2011 11:01

Tikva schreef:De Filipijnen is zeker de moeite waard maar is kwa budget wel duurder dan thailand, als je daar 20 euro uitgeeft reken dan voor de Filipijnen op 30 (accommodatie is vooral duur)

Je zal veel minder backpackers tegen komen dan in Thailand. Zelfs in de plekken die als toeristisch bekend staan zijn het maar een handjevol. Dat maakt opzich niet uit maar verwacht geen backpackersinfrastructuur zoals op de thaise eilanden.

Je adviseren is lastig. Als je al veel van zuidoost azie hebt gezien of graag wilt duiken, weinig toeristische plekken bezoeken, vulkanen beklimmen, makkelijk contact met lokale bewoners dan zou ik zeggen Filipijnen. Maar wil je vooral gemak, veel leuke backpackers en budget dan Thailand, eventueel combineren met Laos of stukje Cambodja. Check ook even het klimaat.
Ik ben het niet met je eens Tikva . Accomodatie is in Filippijnen niet duurder dan in Thailand. Het probleem zit hem vooral in het feit dat mensen de goedkope accomodties niet weten te vinden in Ph. zowel op internet als in werkelijkheid heeft men kennelijk moeite de wat goedkopere accomodaties te vinden. het probleem op internet is dat de budget lodges en pensions geen website hebben. En als je in de Filippijnen aan een taxidriver of tricycledriver vraagt je naar een lowbudget onderkomen te brengen, kom je ook niet bij de goedkopere terecht, want daar krijgen de drivers geen commissie. De volgende link van een willikeurig pension in de stad Iloilo op het eiland panay bewijst dat het wel degelijk kan ongbun.com/pensionhouse-iloilo/rooms/
Een 1 persoonskamer zonder aircon voor 150 peso = 3,50 euro met aircon 385 peso = 6,50 euro
En zo kan ik er nog wel 100 opnoemen waar je voor minder dan 15 euro kan slapen.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 28 aug 2011 13:56

Sorry maar een kamers onder de 15 euro noem ik niet echt goedkoop. Daarnaast was de kwaliteit ook over het algemeen een stuk lager als in thailand. In heel veel plaatsen is er ook echt geen optie. Zo'n plaatsjes als Donsal daar zijn maar een paar plekken en de goedkoopste zijn toch 400 (6,50)

In bangkok kan je voor 200bath makkelijk een nette tweepersoonskamer krijgen, in Manilla vonden we voor 350 pesos een vies hok waar je dan dus meer voor betaald Maar tips voor goedekope accommodatie zijn welkom je kunt ze kwijt in de hosteldatabase.
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 17 sep 2011 18:10

Klopt de netheid van de goedkope backpackers accomodaties laat nog vaak te wensen over over, Komt denk ik omdat er nog weinig toerisme is in Filippijnen, En in plaatsen als Donsol is er heel weinig keus,dus de mensen nemen toch de kamer wel, ondanks dat die smerig is. En dat zal pas veranderen wanneer er meer toerisme en meer hostels komen ,wanner er concurrentie is tussen diverse accomodties, moet men wel beter gaan letten op op zaken als net en schoon van de kamers. Zolang die concurrentie er niet is ,is er onvoldoende prikkel de boel netjes te houden, klanten nemen de kamer toch wel als er geen andere keus is.
Ook zal ik een aantal accomodaties in de database plaatsen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast