Ethiopie ongeorganiseerder reizen

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Stefanie1978

Ethiopie ongeorganiseerder reizen

Bericht door Stefanie1978 »

Hallo ik heb een vraag over Ethiopië. Ik zou graag zelf een reis willen plannen (ongeorganiseerd).Maar vroeg me af of iemand weet hoe t zo goedkoop maar kwalitatief mogelijk is om zoveel mogelijk uit mijn vakantie te halen.Hoe zit het bijvoorbeeld met het openbaar vervoer?is dit makkelijk te doen van Noord naar Zuid.Heeft iemand daar ervaring mee?Of is t beter om me te concentreren op Zuid Ethiopië. Hoe kom ik in contact met de locals en medereizigers?Goedkope gidsen waar ik duidelijke afspraken mee kan maken?Heeft iemand nog een interessante route voor mij?Of goedkope motels hotels.Ik ben niet veeleisend maar heb liever wel wat hygiënisch gemak zoals wc en douche.Als iemand informatie weet mag die mij ook mailen!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Ethiopie ongeorganiseerder reizen

Bericht door ubiytsa »

Ik citeer Wikitravel even voor je, omdat ik denk dat dit een goede omschrijving is van het OV. Kortgezegd, bussen zijn basic maar komen door heel het land (soms minibussen) en treinen komen er steeds meer, maar is een beperkte route.
There is a comprehensive network of cheap buses along the major roads, although these are slow and basic. Buses travelling shorter distances generally leave whenever they have filled up with passengers (in practice, this means once an hour or so); nearly all long-distance buses leave at dawn (06:00, and 12 o'clock according to the Ethiopian way of reckoning time). Buses do not travel at night; they will stop before sundown in a town or village with accommodation for the passengers, or, between Dire Dawa and Djibouti, by the roadside in the country. Between some cities (e.g. Adama and Addis Ababa), minibuses will run after the larger buses have stopped for the night. Everyone on the bus must have a seat by law -- this prevents overcrowding, but often makes it difficult to catch a bus from an intermediate point on a route. If planning to travel by bus, keep in mind that the vehicles are old and very dusty and the roads are bad. Ethiopians do not like opening the bus windows, so it gets hot and stuffy inside by afternoon. If you like fresh air, sit as close to the driver or one of the doors as possible as the driver keeps his window open and the conductor and his assistant often have the door windows open.
Het oosten moet je niet naar toe gaan, maar je kunt wel van noord naar zuid of andersom. Al moet ik zeggen dat de hoogtepunten zich vooral boven Addis Ababa bevinden.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Gino_santi
Reiziger

Bericht door Gino_santi »

Hoi Stefanie,

Ik heb een tijdje in Ethiopië gewoond en vond het best pittig. Het is al wel een paar jaar geleden maar de hygiëne is niet om over naar huis te schrijven, zeker niet in de goedkopere hotels en ik heb geen hoge standaard.

verder is het een goedkoop land om te leven en te reizen al zal je voor sommige bezienswaardigheden een gids/taxi moeten hebben waardoor het iets duurder wordt.

In de vorige reactie staat dat je niet naar het Oosten moet gaan. Daar ben ik het niet mee eens. Harrar is een van de leukste plekken van Ethiopië waar ik ben geweest. Doet heel Midden-Oosten aan. Het noorden van Adis zul je veel kerken en kastelen vinden en ten zuiden meer natuur en volken die meer traditioneel leven.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Gino_santi schreef: 15 mei 2017 12:04 Hoi Stefanie,

Ik heb een tijdje in Ethiopië gewoond en vond het best pittig. Het is al wel een paar jaar geleden maar de hygiëne is niet om over naar huis te schrijven, zeker niet in de goedkopere hotels en ik heb geen hoge standaard.

verder is het een goedkoop land om te leven en te reizen al zal je voor sommige bezienswaardigheden een gids/taxi moeten hebben waardoor het iets duurder wordt.

In de vorige reactie staat dat je niet naar het Oosten moet gaan. Daar ben ik het niet mee eens. Harrar is een van de leukste plekken van Ethiopië waar ik ben geweest. Doet heel Midden-Oosten aan. Het noorden van Adis zul je veel kerken en kastelen vinden en ten zuiden meer natuur en volken die meer traditioneel leven.
Ik doel ook meer op Noordoost en Zuidoost bij de grensgebieden met Eritrea en Somalië, althans volgens Minbuza.nl.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie