Ervaringen Balbo Smart Bag/ vacuümzakken

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
snuffel

Ervaringen Balbo Smart Bag/ vacuümzakken

Bericht door snuffel »

Vorige week was ik even in de Bever aan het rondsnuffelen en liep toen tegen een verpakking aan van Balbo smart bag. Hierin zitten 1 of meerdere vacuümzakken om evt. je kleding in op te bergen en zo ruimte te besparen doordat het in volume afneemt.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze vacuümzakken?? zijn ze stevig om meerdere keren te gebruiken?? en is het echt vrij makkelijk om de lucht eruit te krijgen??
Of is er nog ervaring met andere merken vacuümzakken??
Uiteraard snap ik dat het gewicht niet afneemt van de kleding :P
Maar blijf een dame die vaak toch teveel meeneemt.............. _O-
Ik ken wel de vacuümzakken waarbij er een stofzuiger aan te pas moet komen dus dat is erg lastig op vakantie.........
Bij de Lidl komen binnenkort ook 2 grotere formaten in de aanbieding, alleen bij de afbeelding staat al een stofzuiger afgebeeld dus die zullen het ook denk niet gaan worden.
Jenny
Reisexpert

Re: Ervaringen Balbo Smart Bag/ vacuümzakken

Bericht door Jenny »

Ik ken deze zakken niet, maar ik heb wel andere vacuümzakken gehad. De eerste keren werkte het prima, maar al vrij snel ging de sluiting kapot. Dag vacuum!

Inmiddels reis ik al karen zonder zakken. Je kleding kan je in een gewone plastic zak ook prima oprollen, en die zijn stukken lichter, goedkoper en makkelijker te vervangen. Past het niet in je tas? Selectief zijn en minder meenemen _O-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Wij gebruiken er nu wel eentje om onze winterkleding in mee te nemen. We gaan af en toe naar gebieden waar het heel koud is en we écht een winterjas nodig hebben. Helaas nemen ze heel veel ruimte in in de backpack als we ze niet nodig hebben. ;-). Daarom wel zo'n zak, maar niet van de Bever, want ze zijn er veel goedkoper (bijvoorbeeld bij de Blokker).
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
ingrid berg en luit

Qreply

Bericht door ingrid berg en luit »

Ik heb zo'n smart bag van Balbo gekocht, maar snap niet hoe de lucht eruit kan. Nee dan liever de zaken die je met de stofzuiger leeg kunt zuigen. Lukt overigens ook prima met je mond als je geen stofzuiger voorhanden hebt.
Ingrid
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik weet het merk zo niet wat ik heb, maar het zou best dezelfde smart bag kunnen zijn.
Bij mij werkte het prima en ze zijn nog heel. Gewoon de kleding er in, goed sluiten en daarna oprollen. Door de druk van de lucht, ontsnapt de lucht aan de onderkant. Doorrollen totdat ie helemaal vacuüm is.

Ik heb ze tijdens mijn eerste grote trip gebruikt. Nu neem ik gewoon minder mee en heb de zakken niet meer nodig ;)
Plaats reactie