Ervaring met de Filipijnen?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 30 sep 2007 12:22

plannen zijn er om gewijzigd te worden dus ik speel met het idee om aan het einde van mijn reis er nog een stukje aan te plakken :lol:
Maar ik heb al veel van Azie gezien maar de philipijnen spreken me wel aan

Heeft iemand hier ervaringen met reizen op de philipijnen? allerhande tips zijn van harte welkom!
Ook van eventuele goedkope vluchten of maatschappijen die vanaf Bangkok die kant op gaan.

gr rudi
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 30 sep 2007 12:39

Heeft jou reis een einde? Het eind van welk deel van je reis heb je het nu over? 8) :wink: :D

Ff serieus, Air Asia vliegt zowel vanaf Borneo als vanaf KL naar de Philipijnen. Dus waarom eerst naar BKK?

Xieje morgen!

Jenny



P.S. geheel off topic: weet jij hoe je met kerst voor minder dan 450 euro in Egypte kan geraken?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 30 sep 2007 13:06

hahaha. of mijn reis een einde heeft...hihi
dit deel zou eindigen half februari maar er waren al wel plannen voor een vervolg hoor!

Maar ik zou dus naar huis om Jeroen weer eens te zien maar Jeroen kan natuurlijk ook gewoon naar mij toe komen :wink:
Ga ik eerst naar Bangkok om die wortelkanaalbehandeling plus kroon te doen, dan even Laos en een mahouttraining in thailand ( vandaar eerst naar Bangkok) en als jeroen dan vrij kan krijgen in februari kunnen we samen naar de philipijnen

jenny, ben jij dan ooit op de philipijnen geweest? of ken je alle airasia verbindingen uit je hoofd? :wink:
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 30 sep 2007 14:13

Ik ben nooit naar de Philipijnen geweest, nee.

De rest laat ik me niet over uit :? (Wist je dat Air Asia ook al naar Australie vliegt???)
Marijn
Wereldreiziger
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 jul 2004 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » 01 okt 2007 21:18

Ik vond de Philipijnen in eerste instantie een beetje tegenvallen, maar later ben ik daar toch wat op terug gekomen. Als je net aankomt op Luzon (grootste eiland met Manila er op) doet het voor een Aziatisch land vrij westers aan, maar als je naar de andere eilanden reist wordt dat minder. Ik vond Luzon zelf ook het minst leuk. Manila is gewoon een verschrikkelijk grote stad, maar niet echt interessant. De rijstterassen in Batad (noord Luzon) zijn een positieve uitzondering, heel indrukwekkend en alleen bereikbaar na een wandeling van 2 uur. Soms aandig omhoog, dus niet te veel zooi meeslepen! Je kan in het dorpje overnachten, das zeker leuk voor een nachtje. Verder vond ik het eiland Palawan (vooral El Nido!) erg mooi. Je kan er goed duiken en super mooi varen als je een van de lokale vissersbootjes een dagje huurt. Kan je beetje eilandhoppen, meestal incl lunch en snorkelen. Aanrader!
Het eiland Bantayan vond ik een andere topper, vooral vanwege het ultieme "lui op een tropisch eiland" gevoel. Heb er bijna niets anders gedaan dan zwemmen, in mn hangmat hangen en kampvuurtjes maken. Maar je zou ook kunnen zeggen dat er weinig te doen is. Net hoe je bent ingesteld :)

Tegenvallers vond ik: Alona beach (goed duiken maar te touristisch, zal wel voor meer van dit soort plaatsen gelden) het eten (voor aziatische begrippen) en de steden. En de prositutie, maar dat is overal in Azie.
Gebruikersavatar
Daniii
Wereldreiziger
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jun 2007 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Daniii » 10 mar 2009 14:12

Wie is er al eens in de Filipijnen geweest?
Het trekt me wel, maar er is heel weinig informatie op internet te vinden over het land.

Welke eilanden zijn qua natuur & bevolking het leukst om te bezoeken?
Wat is het budget?
Welke periode kan ik het best naar de Filipijnen gaan?

Lijkt me leuk om wat ervaringen te horen. :)

Groetjes Anne
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 10 mar 2009 14:31

ben er zelf nog nooit geweest, maar laatst stond er in Columbus magazine een leuk artikel met schitterende foto's van een bepaalde eilanden groep in de filipijnen.. weet alleen niet meer hoe het heet en heb hem op dit moment niet bij de hand, maar is leuk om te lezen en ideeen op te doen!
Gebruikersavatar
Daniii
Wereldreiziger
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jun 2007 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Daniii » 10 mar 2009 20:06

Ik heb even op de columbus website gekeken, daar stond ook wel leuke info. Maar natuurlijk wil ik nog veeel meer weten! :)
Is er iemand met kennis uit ervaring?

Anne
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 10 mar 2009 21:17

ik ben even aan het graven in mijn geheugen. ik volgde vroeger een site van mensen die daar geweest waren.
En ik ken van vroeger een jongen die er een tijd heeft gezeten...ik ga op zoek naar sites voor je!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 10 mar 2009 21:30

http://www.mpa-cebu.blogspot.com/
blog van Rogier. mijn vroegere hondenuitlaat-maatje
heb bijna geen contact meer met hem maar ik denk dat ie het niet erg vind dat ik zijn blog door geef. Volgens mij is ie nu weer in de filipijnen of anders gaat ie er in iedergeval binnenkort heen

verder is er een jongen die we ontmoet hebben op reis die er nu woont. ik ben er vrij zeker van dat ie wel vragen wil beantwoorden via de mail maar ik ga zijn adres hier niet neer zetten. als je die wilt hebben stuur me dan even een PB

en Anouk en marcel zijn op de filipijnen geweest
http://www.trotters.nl/
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 27 mar 2009 14:25

De reportage in het blad Columbus ging over het eiland Busuanga dat bij de provincie Palawan hoord. Ik kom zelf al een tijdje in de Filippijnen en heb zo,n beetje inmiddels het hele land doorkruist dus als er specifike vragen zijn, laat maar weten. Met name de laaste tijd kom ik op het eiland Palawan dat in het zuidwesten van de Filippijnen vlak bij Borneo ligt.Het overgrote deel van het eiland is nog bedekt met oerwoud en de regering heeft danook het hele iland tot beschermd gebied verklaard. Ik ben in 2008 aan de oostkust van palawan bij het dorp caramay begonnen met het opzetten van een klein beachresort, het is een ontwikkelingsprject voor de arme lokale bevolking, en het word dan ook nu ik weer in Nederland ben geheel door lokale mensen gerund. de website is http://www.tabuyobeachpalawan.com het resort bestaat uit een aantal cottages gemaakt van natuurlijke materialen zoals bamboe en nipa. foto,s van de bouw zijn te zien op http://korikonginpalawan.reismee.nl. Dingen die je in Filippinen beslist moet zien zijn de rijstterrassen in banaue, zwemmen met de whaleshars in Donsol, de chocolatehills en tarsiers in Bohol en de undergroundriver in Puerto Princesa,mooie bounty eilanden voor een strand en relaxvakantie zijn Boracay,Malapascua, Bantayan Camiguin, en Siargoa-eiland. Dit land is zo geweldig mooi, ik sta altijd verbaasd dat er zo weinig nederlander dit weten.
dennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2008 20:39
Locatie: Amersfoort

Bericht door dennie » 28 mar 2009 18:15

Ook ik ben zeer geintresseerd in de Filipijnen! Ben al in diverse Aziatische landen geweest en nu ben ik op zoek naar een nieuwe bestemming. Ben benieuwd of de Filipijnen geschikt zijn om alleen te reizen, is alles terplekke te "regelen" en hoe kun je je 't beste verplaatsten bij grote afstanden? En heel belangrijk, is 't eten er goed en hoe smaakt 't lokale bier? ^O^
'T lijkt me verder een redelijk "goedkoop" land en errug mooi!
gosternokke
Reiziger
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:55

Bericht door gosternokke » 29 mar 2009 10:52

Hoi dennie, Filippijnen zijn uitstekend geschikt om alleen te bereizen,en je hoeft eigenlijk niks te voren te boeken je kan alles ter plekke regelen ,zeker als je niet is grote dure hotels van grote hotelketens overnacht. Simpele budgedhotelletje zijn er op berekend dat gasten niet te voren boeken ,maar zo maar aan komen waaien. Het drukke topseizoen ligt in Filippijnen in maart en april, dat zijn ook de maanden van de grote zomerschoolvakanties in die periode kan het dus wel een voorkomen dat een bepaalde accomodatie vol zit, en ook tussen kerst en nieuwjaar is een drukke periode,maar de rest van het jaar is Filippijnen wat toeristen betreft heel rustig. grote afstanden kun je het best overbruggen met de budged vliegmaatschappij cebupacific http://www.cebupacificair.com die van uit de hoofdstad Manila naar eigenlijk alle grote eilanden vliegt,retourtickets kosten voor een afstand van 1000 kilometer ongeveer 50 euro. Je kunt gewoon in
Manila een of meerdere dagen tevoren boeken. Als je veel tijd heb kun je grote afstanden ook per veerboot overbruggen,ik doe het ook wel eens en je komt dan veel meer in contact met de lokale bevolking ,dan als je vliegt. Een goede maatschappij is superferry http://www.superferry.com.ph Meeste veerboten vertrekken in de middagvanuit Manila en komen in de ochtend op de bestemming aan, ik slaap altijd heerlijk aan boord en kom uitgerust op bestemming.Tussen eilanden die vlak bij elkaar liggen is er meestal geen vliegverbinding maar alleen een veerboot, alle veerbootmaatschappijen staan op de site http://www.travelphil.com Dit is een heel handige site voor filippijnen waarop ookbijvoorbeeld overnachtingsmogelijkheden op de diverse eilanden staan Nou en over het bier hoef je je geen zorgen te maken .Het San Miguel bier is helemaal toppie, en sinds kortis het er ook in lichtbier.
Gebruikersavatar
Daniii
Wereldreiziger
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jun 2007 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Daniii » 29 mar 2009 11:11

Hee! Thanks voor al de info!!
:) Ik ben er inmiddels zeker van dat ik dit land ook wil bezoeken op mijn reis. Nog eventjes sparen...
@ Gosternokke: wat een leuk project! Ik hou dat adres in mijn achterhoofd als ik er ben!
Goede tips!

Weten jullie misschien ook of het mogelijk is om met de boot naar borneo over te steken vanuit de filipijnen?
dennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2008 20:39
Locatie: Amersfoort

Bericht door dennie » 29 mar 2009 14:52

Nou bedankt voor dit uitgebreide antwoord! Merk gelijk dat ik met een expert te maken heb ;)
'T lijkt me een zeer mooie bestemming, kun je me iets meer vertellen over de bevolking?
Zijn ze errug bezig om je dingen te verkopen of word je redelijk met rust gelaten? Daar word je in
bepaalde landen wel eens errug moe van, maar ja hoort erbij!
Ik ben dus van plan om in oktober/november 3-4 weken te gaan, aangezien ik voor 't eerst alleen ga denk ik 3.
Wil op een relaxte manier zonder overvolle agende gaan rondreizen, Manilla lijkt me fantastisch!
Mocht je een leuke route weten voor 3 weken, let me know! Ik denk wel dat ik 't vliegtuig pak als dat kan,
gaat toch wat sneller allemaal :)
ThNx!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten