Ervaring Kaapverdische eilanden?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Janneke
Reisexpert
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 apr 2007 16:15

Bericht door Janneke » 28 apr 2013 21:51

Hoi,

Heeft iemand tips over Kaapverdië? Met namen Santiago, Sao Vincente en Sao Antao en de mogelijkheid om te duiken en te hiken. Er is nog maar weinig informatie over te vinden. Ik heb wel online een duikschool gevonden op Santiago, per duik incl materiaal 48 euro, redelijk aan de prijs dus. Kan iemand me vertellen of het duiken daar ook echt de moeite waard is? We willen graag wat dagwandelingen maken op Sao Antao, alle tips mbt hiken en overnachtingsmogelijkheden zijn welkom!

Janneke
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 29 apr 2013 16:28

Helaas geen ervaring. Wij hebben hier ook naar gekeken als bestemming voor a.s. zomer/voorjaarsvakantie (2014), maar er is inderdaad weinig informatie over te vinden. Geen tips dus, maar zo haal ik het topic wel even voor je omhoog :)
Janneke
Reisexpert
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 apr 2007 16:15

Bericht door Janneke » 08 mei 2013 15:14

@Reismeis - haha dankjewel!

Inmiddels heb ik wel wat info gevonden. Er zijn verschillende dagwandeling mogelijk op Sao Antao. Bij de plaatselijke toeristen info in Mindelo (Sao Vincente) kun je een kaart met routes krijgen. Het oostelijke deel van het eiland rondom Paul moet het mooiste zijn.

Wij vliegen vanaf Dakar (want ik woon in Gambia) naar Praia. Vanaf Praia vliegen we door naar Sao Vincente. Hier gaat 2x daags een ferry van Mindelo naar Sao Antao. Met 1 extra binnenlandse vlucht kunnen we dus 3 eilanden aandoen.
Vanuit Nederland vlieg je goedkoop met Arke naar Sal of Boa Vista. Vanaf beide eilanden gaan (dagelijkse) vluchten naar de andere eilanden in de Archipel. Je kunt ook met de Ferry maar die gaat vaak maar een enkele keer per week en gezien de afstanden tussen sommige eilanden kan het even duren.

Er is een Bradt guide uit 2011 (vrij recent dus) maar die kan ik hier helaas niet krijgen.

Helaas nog maar weinig info over duiken kunnen vinden. Iemand weleens gedoken in de buurt van Tarrafal op Santiago?
Retse
Wereldreiziger
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 nov 2010 09:03

Bericht door Retse » 08 jan 2014 11:01

Hoi Janneke,

Ben je inmiddels Sao Vincente en Santo Antao geweest? Zou je je ervaringen willen delen?

Er is nog steeds niet veel informatie te vinden, maar dat is waarschijnlijk ook de charme van de eilanden.

Ik hoop dat je wat tips hebt! Heb je de binnenlandse vluchten ter plekke of vooraf geboekt? En waar?

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast