enkeltjes gekocht.

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Lianneku
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 19:11

Bericht door Lianneku » 13 jul 2008 15:48

Mhm,
Ik wist niet dat daar moeilijk over wordt gedaan. Ik ben nl. van plan om deze zomer naar oost-afrika te gaan, voor 4 maanden. Ik kan m'n ticket nog niet boeken, maar m'n plan was om van dusseldorf naar entebbe te vliegen en terug van Nairobi naar dusseldorf....
M'n visum koop ik op t vliegveld in Entebbe, de rest gewoon aan de grens van Rwanda, Tanzania en Kenia.
muutjepu

Bericht door muutjepu » 14 jul 2008 11:48

Hoi,
Heb inmiddels alle tickets maar gekocht. Ben ik van het gedoe af. Wat minder flexiebel maar ja. Aaaaaah nog 6 weken en dan gaan we 8 maanden weg! Dacht laat het even weten.
groetjes Muriel
Lianneku
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 19:11

Bericht door Lianneku » 14 jul 2008 13:23

Ik heb ook maar even de ambassade in Uganda gemaild, met het volgende antwoord:

Heb je een ticket vanuit Nairobi terug naar Nederland?
Als dat het geval is, dan is er geen enkel probleem, dan kan je dit ticket laten zien om aan te tonen dat je weer terugkeerd naar Nederland.
Als je dit ticket (nog) niet hebt dan kan dit in theorie een probleem opleveren maar de ervaring leert dat de Ugandese immigratie bij aankomst zelden dit soort dingen controleerd.

Ik maak me dus geen zorgen over mijn visum in Uganda...
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 18 jul 2008 10:23

Ik heb toevallig een paar dagen terug ook reactie gehad van de Ambassade in Uganda:

Ik ben postitief verrast door hun behulpzaamheid en goede en duidelijke e-mails.


Deel van mijn e-mail:

Nu heb ik enkele korte vragen m.b.t. Uganda:

- Bij een visumaanvraagd wordt gevraagd om een kopie van een bevestiging van een terugvlucht, deze heb ik niet aangezien ik mijn terugvlucht pas in Afrika zal regelen en ik waarschijnlijk verder zal reizen na mijn bezoek aan Uganda. Wat is hier een eventuele optie voor me om hier geen problemen mee te krijgen? Overigens geldt dit voor meerdere landen en ook in Azië heb ik dit diverse malen gehad (zonder dat iemand er naar vroeg).

- Ik wil misschien vrijwilligerswerk gaan doen in Uganda. Heb ik hier extra registratie o.i.d. voor nodig?

- Het visum is te verkrijgen op het vliegveld van Entebe las ik, is het nergens mogelijk om het aan de grens te verkrijgen? Ik zou nl. graag over land Uganda binnen gaan via Kenia.

- Heeft u misschien verdere tips/ adviezen? Uiteraard ben ik op de hoogte van de inentingen die nodig zijn en van het reisadvies op de site van Min. BuZa.


Deel van het antwoord:

- Terugvlucht: de ervaring leert dat hier meestal niet naar wordt gevraagd, het zou problemen kunnen geven maar waarschijnlijk niet, misschien dat je in ieder geval een simpele vluchtreservering kan regelen

- Vrijwilligerswerk: in principe moet je als je niet voor puur toerisme naar Uganda komt een werkvergunning of een Special Pass (meestal maximaal 3 maanden geldig). In praktijk is het misschien het handigst om gewoon als toerist in Uganda te verblijven, zolang het verblijf niet langer duurt dan 3 maanden.
Als het langer duurt moet er een andere oplossing worden gevonden, daarvoor verwijs ik je naar de Ugandese Immigratie. In principe zou de vrijwilligersorganisatie waar je gaat werken dit moeten regelen.

- Visum: is verkrijgbaar zonder enige problemen tegen betaling van US$50 bij elke grensovergang

Ik kan je de website van de Uganda Travel Planner aanraden: http://www.traveluganda.co.ug/
swijngaarden
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2010 13:52

Bericht door swijngaarden » 09 nov 2010 16:59

het is toch ook voldoende als je kunt aantonen dat je voldoende geld hebt om weer weg te gaan?
dus bijvoorbeeld een kopie van een bankafschrift. ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat je voor zuid-afrika minimaal 3.000 euro moet hebben????
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 09 nov 2010 17:32

het is de luchtvaartmaatschappij die je moet toe laten tot de vlucht. dus je zou het daar moeten navragen hoe ze er mee omgaan. over het algemeen willen ze gewoon een visum zien of een retourtje
swijngaarden
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2010 13:52

Bericht door swijngaarden » 10 nov 2010 20:06

hoe kan ik dat dan het beste doen? ik weet nog niet hoelang ik precies blijf en waar ik erna naartoe ga.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten