Enkele reis Seoul en Singapore

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Talitha1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2011 11:03

Bericht door Talitha1 » 09 jun 2011 12:45

Hallo allemaal,

Ik ben de volgende reis aan het plannen:
Nederland-Seoul --> vliegen
Seoul-Singapore --> vliegen
Singapore-Maleisie-Thailand --> trein/bus
Thailand-Nederland --> vliegen

Nu is mijn vraag: kom ik Seoul in met een enkele reis? En kom ik Singapore in met een enkele reis? Mag ik vanuit Singapore met de trein/bus Maleisie in als ik geen vliegticket heb uit Maleisie? En mag ik Thailand in met de trein/bus vanuit Maleisie?
Ik heb al verschillende websites doorgespit, maar niet op alle vragen antwoord kunnen vinden.

OF

Een andere optie is om een retourtje te boeken van Amsterdam-Seoul, Bangkok-Amsterdam, geeft dit mij garantie dat ik de andere landen in mag? Dan wil ik dus zelf een enkeltje Seoul-Singapore boeken.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 jun 2011 11:10

van seoul weet ik het niet.
Singapore is geen probleem. Maleisie mag je aan de grens altijd in. Thailand mag je ook over land in maar je krijgt maar 15 dagen! dit moet je ter plaatse dus eventueel verlengen
Talitha1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2011 11:03

Bericht door Talitha1 » 13 jun 2011 15:23

Bedankt voor je reactie.

Mijn plan is nu toch om een retourtje te boeken: Amsterdam-Seoul, Bangkok-Amsterdam, weet je toevallig of dit wel garantie geeft dat ik Seoul in mag?

Als ik Thailand over land binnenkom, kun je dan zomaar je 15 dagen visum verlengen naar een 30 dagen visum? Of moet je dan eerst weer het land uit?

Alvast bedankt!
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 apr 2010 01:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub » 13 jun 2011 15:55

Ik denk dat een retour met vertrek aankomst en vertrek van 2 verschillende luchthavens de beste optie is.
Wordt dan waarschijnlijk Cathay Pacific en dat is een prima maatschappij om mee te vliegen.
Enkeltjes is wel mogelijk. Met Air Asia vanaf Londen of Parijs via Kuala lumpur maar dit is wel omslachtig en ik betwijfel of je er echt veel mee bespaart. Vanaf Bangkok kan je een enkeltje boeken naar Dusseldorf met Air Berlin.

Ik begrijp niet waarom ze in Zuid Korea moeite zouden hebben met enkeltjes? Je hebt toch ook een ander enkeltje bij je om het land weer uit te gaan!
jorieke
Reiziger
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2010 14:26

Bericht door jorieke » 08 aug 2011 00:59

Een maand of 8 geleden zijn wij met de boot van Japan naar Zuid korea gegaan zonder enig ander ticket nog. En bij ons is helemaal niks gevraagd ooit....

Ik weet natuurlijk niet zeker of het met vliegen ook zo is, maar het lijkt er dus op alsof ze niet zo moeilijk zijn wat betreft tickets...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast