Enkele reis of retour australie??

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Tomm
Wereldreiziger

Enkele reis of retour australie??

Bericht door Tomm »

Hallo Backpackers.

Ik ben nieuw op dit forum dus neem me niet kwalijk als ik niet verder gekeken heb als me neus lang is :).
Maar zal me eerst even voorstellen, Tom is de naam 28 jaar uit Eindhoven en net zoals zo vele van jullie verslaafd aan me rugzak!
Nu de crisis mij weer heeft getroffen ben ik er helemaal klaar mee... en wil ik reizen en om te beginnen in australie combi werken reizen en vooral genieten en menge tussen het volk :).
Nu ben ik bezig met een lijstje te maken over van alles en nog wat, hoef hier geen heel verhaal over te schrijven komt zeker bekend voor bij de meeste.
Maar goed, ik wil volgend jaar rond deze tijd vertrekken richting oz.
En nu was mij vraag heeft er een van jullie ervaring met een vliegticket kopen, in de zin van een enkele reis? ( omdat ik 1 jaar ga ) of toch een retour?, ik heb namelijk ergens gelezen dat ze in oz graag willen weten wat je gaat doen daar en vooral wanneer je van plan bent weer te vertrekken.
en bij een enkel ticket nog wel is moeilijk kunnen doen?
kan iemand mij hier iets meer over vertellen zodat ik het van me lijstje kan vinken.

Ik hoor van jullie :)
alvast bedankt
Gr Tom
Michelle89
Reisexpert

Re: Enkele reis of retour australie??

Bericht door Michelle89 »

Hoi Tom,

Aanstaande zondag vertrek ik ook voor onbepaalde tijd naar Oz, ook met een enkele ticket. Ik heb via email bevestiging van de immigratiedienst dat mensen worden toegelaten met een enkele ticket; mits ze voldoende geld beschikbaar hebben om te leven (5000 AUD) en geld om een ticket terug te kopen (1000 AUD). Als je dat kunt aantonen zit je wel goed. Mijn geluk is dan ook nog dat ik al werk heb waar ik gelijk heen ga, dus dan kunnen ze die ook altijd nog bellen. Maar ik verwacht verder geen problemen bij de douane. Ze snappen ook wel dat een retourticket lastig te plannen is. :)

Alvast veel plezier toegewenst!
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Hoi Michelle.

Thnx voor de snelle reaktie :).
dan had ik het toch goed gelezen en van horen zeggen. maar een bankafschrift zal dan voldoende zijn toch ?

En waar ga je heen en werken, als ik zo nieuwschierig mag zijn?

Gr Tom
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ja een recente afschrift is voldoende. Ik ben ook blij met de email van de douane want ik twijfelde ook heel erg. :)

Ik ga naar Kununurra in WA, werken in een lunchroom. :)
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

zo dat is weer aan de andere kant, maar een ervaring rijker weer.
kan ook echt niet wachten om te gaan :).
heb je dat baantje vanuit hier gevonden ?

gr
Noec
Contacteer:

Bericht door Noec »

Dag Tomm,

Mooie trip in het vooruitzicht!
Wat Michelle zegt is correct: ze willen dat je voldoende (financiële) middelen hebt. Ze doen dit steekproefsgewijs, een bankafschrift is dan voldoende.

Retour-/ around the world tickets zijn soms gunstig geprijsd tov enkeltjes. Ik heb zelf Dubai-Australie-Nieuw Zeeland-Thailand gedaan met zo'n ticket: prijs was veel aantrekkelijker dan los. Dit was overigens 2008, dat kan nu zomaar anders zijn.

Mocht je dit overwegen: Hou er rekening mee dat je vooraf data moet prikken. Vaak kun je de data wijzigen. Lees hiervoor zorgvuldig de voorwaarden! Meestal zijn hier kosten mee gemoeid, en het is prettig als dit eenvoudig telefonisch of online kan. Let verder op dat zo'n ticket meestal beperkt is tot gebruik binnen 1 jaar.

Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik -zelfs met enkele keren wijzigen (life's what happens to you, while you're busy making other plans)- geld over hield voor leukere zaken.

@ Michelle: goede reis, veel plezier!
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Hoi noec.

Thnx voor je info.
Maar word een enkel ticket voor mij, ben van plan om daar een jaar te blijven combi werken reizen en erna mss naar omliggende landen te gaan maar dat is ver... vooruit, eerst maar is naar oz.

Gr Tom
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Mijn ervaring is dat douanes zelden het probleen zijn met een enkeltje, maar juist de vliegmaatschappijen. Zou eerder met hen checken of ze je wel aan boord laten.
Plaats reactie