egypt air (naar Kuala Lumpur)
- LadyHeather
- Reisexpert
egypt air (naar Kuala Lumpur)
Voor mijn reis naar Indonesie van 4 maanden ben ik een beetje aan het zoeken naar een goedkoop retourtje Kuala Lumpur. Nou kwam ik een goedkoop ticket tegen van Egypt air, met een overstap in Cairo. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Egypt air? Het scheelt een paar honderd euro met bv emirates maar ik vraag me af of je daar ook heel veel gedoe voor terug krijgt (en ik het dat waard vind
).

Selalu mencari...
-
- Wereldreiziger
Re: egypt air (naar Kuala Lumpur)
Hoi Lady heather,
Tsja, wat moet ik zeggen. Ik heb zelf nog nooit met Egyptair gevlogen, maar hoor vaak reacties van reizigers dat ze liever niet met Egypt vliegen.
voor onboard entertainment etc. kun je best eens kijken op hun site.
Voor veel ervaringen etc. zie deze site
Tsja, wat moet ik zeggen. Ik heb zelf nog nooit met Egyptair gevlogen, maar hoor vaak reacties van reizigers dat ze liever niet met Egypt vliegen.
voor onboard entertainment etc. kun je best eens kijken op hun site.
Voor veel ervaringen etc. zie deze site
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ga in december een binnenlandse vlucht doen (in egypte) met ze. maar daar heb je nu niets aan natuurlijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben met ze van NL naar Egypte gevlogen, niks mis mee. Geen idee wat ze qua onboard entertainment aanbieden, ik heb altijd genoeg aan m'n iPod. Eten is ook OK
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- LadyHeather
- Reisexpert
Heb idd een beetje naar ervaringen gekeken op die site, blijf het lastig vinden.. het is een beetje wisselend, maar overwegent positieve reacties. Op een ander forum hoorde ik over een vlucht naar Bankok ook wel goede/redelijke verhalen. onboard entertainment maakt me eigenlijk niet uit, het gaat me er vooral om dat ze: 1) niet ineens ophouden met bestaan en mijn geld meenemen
2) een beetje veilig zijn 3) een beetje behulpzaam mocht er wat zijn.
Verder vind ik basic prima, ga niet vliegen voor luxe en comfort maar om op mn bestemming aan te komen, zelfs met luxe/duurdere maatschappijen wordt ik nooit zo gelukkig van vliegen :S
Ik hoop toch dat er iemand op dit forum is die toevallig met Egypt Air naar een bestemming in Azie is gevlogen
ik ga nog ff verder twijfelen over wat ik zal doen... Emirates of Egypt Air...

Verder vind ik basic prima, ga niet vliegen voor luxe en comfort maar om op mn bestemming aan te komen, zelfs met luxe/duurdere maatschappijen wordt ik nooit zo gelukkig van vliegen :S
Ik hoop toch dat er iemand op dit forum is die toevallig met Egypt Air naar een bestemming in Azie is gevlogen

Selalu mencari...
- elinehoenderdos
- Reiziger
- Contacteer:
Ik vloog voor 550 heen en weer van amsterdam naar bangkok. Mijn vriend betaalde 450 euro. Zo cheap dat ik het gebrek aan entertainment niet boeiend vond en de overstap van 4,5 uur op cairo voor lief nam. Het vliegen is prima ( er werken alleen geen vrouwen bij egyptair en de mannen zijn erg hooghartig) de overstap op cairo was lang en boring en de medewerkers erg onvriendelijk. Maar het scheelt zoooooveeel geld!!
Op bangkok ben ik direct overgestapt op een airasia vlucht naar kuala lumpur, wederom voor een habbekrats.
Geld boven comfort was t voor mij, maar ach, als je er maar komt!
Succes
Op bangkok ben ik direct overgestapt op een airasia vlucht naar kuala lumpur, wederom voor een habbekrats.
Succes
- elinehoenderdos
- Reiziger
- Contacteer:
Ik vloog voor 550 heen en weer van amsterdam naar bangkok. Mijn vriend betaalde 450 euro. Zo cheap dat ik het gebrek aan entertainment niet boeiend vond en de overstap van 4,5 uur op cairo voor lief nam. Het vliegen is prima ( er werken alleen geen vrouwen bij egyptair en de mannen zijn erg hooghartig) de overstap op cairo was lang en boring en de medewerkers erg onvriendelijk. Maar het scheelt zoooooveeel geld!!
Succes
Succes
- LadyHeather
- Reisexpert
Oh ja via Bankok is ook een optie.. heb net even gekeken en op het moment dat ik vlieg is het niet goedkoper dan direct met Egypt Air naar Kuala Lumpur, dus dan zou ik dat liever doen.elinehoenderdos schreef:Ik vloog voor 550 heen en weer van amsterdam naar bangkok. Mijn vriend betaalde 450 euro. Zo cheap dat ik het gebrek aan entertainment niet boeiend vond en de overstap van 4,5 uur op cairo voor lief nam. Het vliegen is prima ( er werken alleen geen vrouwen bij egyptair en de mannen zijn erg hooghartig) de overstap op cairo was lang en boring en de medewerkers erg onvriendelijk. Maar het scheelt zoooooveeel geld!!
Succes
Vind vriendelijk personeel altijd wel prettig maar goed als je het van te voren weet kan ik me er op voorbereiden

Selalu mencari...
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik heb zojuist een vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt voor juni - september met Egypt air. Ik ben heel benieuwd. Heb heel veel reizigersreacties gelezen en die waren overwegend positief (goed genoeg voor het lage bedrag wat je betaald). Tegen die tijd zal ik nog eens mijn ervaring delen 

Selalu mencari...
Ik vlieg in juli met hen naar BKK. Inderdaad, omdat ze in het hoogseizoen de goedkoopste zijn...
Vanuit BKK reis ik verder naar Indonesie.
Vanuit BKK reis ik verder naar Indonesie.
Mocht ik je nog gerust kunnen stellen: ik ben ook met egyptair naar Bangkok geweest een jaar geleden. Het is mij uitermate goed bevallen! Half jaar daarvoor met singapore Airlines gevlogen en ik moet zeggen dat ik het verschil minimaal vond! Minstens zoveel beenruimte, voor vliegtuigbegrippen heerlijk eten en het personeel was voor zover ik mij herinner ook vriendelijk. Kan me niet herinneren dat er alleen mannen werkte, meen ook stewardessen gezien te hebben. Of ze opeens ophouden te bestaan: dit lijkt me niet, het is DE vliegtuigorganisatie van Egypte en de Egyptische overheid is de eigenaar 
Vond het ook wel grappig om tussen de arabieren te zitten! Een fijne reis in ieder geval

Vond het ook wel grappig om tussen de arabieren te zitten! Een fijne reis in ieder geval
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb vorige maand een binnelandse vlucht met ze gedaan in Egypte.
niets op aan te merken.
niets op aan te merken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- LadyHeather
- Reisexpert
Bedankt voor je bericht! Ik ben benieuwdbartjela schreef:Mocht ik je nog gerust kunnen stellen: ik ben ook met egyptair naar Bangkok geweest een jaar geleden. Het is mij uitermate goed bevallen! Half jaar daarvoor met singapore Airlines gevlogen en ik moet zeggen dat ik het verschil minimaal vond! Minstens zoveel beenruimte, voor vliegtuigbegrippen heerlijk eten en het personeel was voor zover ik mij herinner ook vriendelijk. Kan me niet herinneren dat er alleen mannen werkte, meen ook stewardessen gezien te hebben. Of ze opeens ophouden te bestaan: dit lijkt me niet, het is DE vliegtuigorganisatie van Egypte en de Egyptische overheid is de eigenaar

Selalu mencari...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Weet iemand toevallig of je je vlucht kunt omboeken bij egyptair? En wat zijn daar de kosten van?
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Wil je omboeken ivm de onrust in Egypte of om andere redenen?
In dat eerste geval kun je volgens hun website geld terugkrijgen. In ieder geval voor vluchten naar Cairo, ik weet niet hoe het zit voor verdere bestemmingen.
In het tweede geval geldt voor Egypt Air hetzelfde als voor alle andere maatschappijen: het hangt af van je klasse en je type ticket. Soms kan het wel, en soms kan het niet. Kosten variëren per maatschappij. Het best kan je contact opnemen met de klantenservice.
In dat eerste geval kun je volgens hun website geld terugkrijgen. In ieder geval voor vluchten naar Cairo, ik weet niet hoe het zit voor verdere bestemmingen.
In het tweede geval geldt voor Egypt Air hetzelfde als voor alle andere maatschappijen: het hangt af van je klasse en je type ticket. Soms kan het wel, en soms kan het niet. Kosten variëren per maatschappij. Het best kan je contact opnemen met de klantenservice.