De do's en don'ts op Bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
remonswaab

De do's en don'ts op Bali

Bericht door remonswaab »

Hallo mensen van Around the Globe

Eind december (15t/m31) gaan wij een rondreis maken op Bali. De eerste nachten zullen wij verblijven in een hotel om te kunnen wennen aan de temperaturen en te bekomen van de lange vliegreis. Wij hebben er al verschillende reizen op zitten, maar Indonesië is wel nieuwe voor ons. Beide zijn we nog nooit naar het verre oosten op vakantie geweest.

Aan jullie de vraag wat nu de echt do's en don'ts zijn op Bali. Waar schrijven de reisboeken over, maar blijken helemaal niet de moeite waard te zijn om te bezoeken? Waar schrijft niemand over en toch zouden ze dat moeten doen?
Jenny
Reisexpert

Re: De do's en don'ts op Bali

Bericht door Jenny »

Waar houd je van?

Wat ik zeker zou overwegen:
- Duiken. Amed is mijn favoriet.
- Bezoek Balinese dans, bv. in Ubud of de kecak dans bij Uluwatu. Toeristisch is het wel, maar desalniettemin doe ik het tijdens ieder verblijf op Bali wel een keer.
- De rijstvelden bij Jatiluwi, bijvoorbeeld tijdens een trekking. Hier komen bijna geen toeristen.
- Een tempel hoort er ook bij. Besakih heeft last van opdringerige gidsen, maar Ulun Danau is mooi of Mengwi.

Niet doen:
- rijden op een olifant of zwemmen met dolfijnen. Niet diervriendelijk.

Ik heb op Bali gewoond en er veel over geschreven: http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
remonswaab

Re: De do's en don'ts op Bali

Bericht door remonswaab »

@Jenny
Duiken stond al op mijn lijst inderdaad. Niet veel, maar in ieder geval 1 of 2 dagen. Heb gelukkig al een duikbrevet (AOW PADI) dus ik hoef geen cursus te volgen.
De rijstvelden en verschillende tempels bezoeken staat ook zeker op de lijst. Heb ook gelezen dat je dit per fiets kan doen, maar dat wil ik nog wat beter uitzoeken. En dan slaan we Besakih maar over. Persoonlijk hou ik niet zo van te opdringerige gidsen/verkopers. Weer wel dat dit in hun cultuur zit, maar er is een grens.
Het dansen, tja daar had ik al wat overgelezen. Niet zo ons ding om daar voor te (stil) zitten en naar te kijken.
Over het rijden op een olifant zat ik nog te twijfelen, maar als het dieronvriendelijk is dan absoluut niet. Hetzelfde als zwemmen met dolfijnen. Leuk als ze jouw opzoeken onderwater, maar laat ze met rust.

Zal vanavond eens je stukken lezen op ikreis.net.
Plaats reactie