Dode zee in Israël of jordanie?

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Plaats reactie
marthevdh

Dode zee in Israël of jordanie?

Bericht door marthevdh »

Als het weer mogelijk is wil ik graag circa 2 weken naar Israël en Jordanië. In welk land kan ik het beste de dode zee bezoeken? Heeft er iemand tips?
Erik
Site Admin

Re: Dode zee in Israël of jordanie?

Bericht door Erik »

Ik ben alleen in Israël naar de Dode Zee geweest, dus kan alleen daarover wat meer vertellen. Er lijkt mij weinig verschil in waar je de Dode Zee bezoekt behalve dan wat de situatie van het land is. De ervaring lijkt mij hetzelfde.

Als ik me niet vergis is op dit moment de situatie in Israël los van Corona gespannen en zijn er weer regelmatig aanslagen gepleegd, daarom zou Jordanië op dit moment de betere keuze kunnen zijn. Hoe de situatie rondom Corona is in Jordanië durf ik niet te zeggen.

Daarnaast denk ik dat je een afweging moet maken wat je naast de Dode Zee nog zou willen zien. Zijn dat bezienswaardigheden die in Israël liggen of in Jordanië. Een combinatie was altijd mogelijk, maar ook daarvan weet ik niet wat nu de situatie is.
Plaats reactie