Dilemma... welke van deze 4 bestemmingen raden jullie aan?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kleumpje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:41

Bericht door kleumpje » 14 mei 2018 12:52

Hallo,

In juli zou ik graag mijn eerste verre reis alleen willen maken. (ik ben nog nooit buiten Europa geweest)
Nu weet ik niet goed wat kiezen wie kan er mij adviseren?

Ik wil al een aantal jaar naar Java/Bali maar er zijn mensen die me dat afraden om als eerste keer alleen te reizen
Maleisië, Sri Lanka of Thailand zie ik ook ergens wel zitten (bij deze laatste twee is het wel regenseizoen in de zomer)
Wat is jullie advies hierin? Ik weet ik ben een beetje laat met mijn planning maar als ik het nu niet doe zo een reis dan waarschijnlijk nooit meer.

Groetjes en alvast bedankt!

kim
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 14 mei 2018 17:04

Bali is goed te doen om te bereizen en je zal ook best wel wat andere reizigers tegenkomen. Ja, op Bali zullen ze soms op een wat geforceerde manier aan je proberen te verdienen, maar dat zal in Bangkok niet heel veel anders zijn. Met gezond verstand en goede voorbereiding zijn alle landen naar mijn idee wel geschikt om alleen te bereizen voor de eerste keer.

Het regenseizoen kan betekenen dat het een paar dagen achter elkaar echt flink regent of dat je iedere dag een flinke bui hebt (of ook helemaal niks). Er valt dus lastig op te plannen. Soms heb je geluk en soms zit je op een eiland met alleen maar regen. In Sri Lanka heb je volgens mij altijd wel een deel dat te bereizen is, maar dat zou je even moeten nazoeken. In de andere landen is het niet zo'n super groot probleem wanneer je niet enkel aan het strand wilt liggen.

Als je naar Java gaat heb je hier waarschijnlijk wat meer reistijd voor nodig omdat je jezelf langzaam kan verplaatsen. Bali is wat overzichtelijker. Ik kon niet uit je bericht opmaken hoeveel tijd dat je had. Je zal voor alle landen minimaal drie weken nodig hebben denk ik.
kleumpje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:41

Bericht door kleumpje » 14 mei 2018 17:28

Dag Erik.
Zowizo heb ik drie weken. Ik lees nu wel net deze info.. Hou ik er rekening mee of neem ik het risico (vooral dan de vulkaan)

Op 13 en 14 mei 2018 werd Indonesië opgeschrikt door een aantal terroristische aanslagen in Surabaya . Op dit moment worden buitenlanders niet specifiek geviseerd maar Belgische toeristen en andere reizigers in Indonesië moeten voortdurend waakzaam blijven. (zie rubriek Terreurdreiging: hyperlink)

De vulkanen Agung, in het noordoosten van Bali, en Merapi, in de buurt van Yogyakarta/Borobudur, Centraal-Java, vertonen een sterk verhoogde vulkanische activiteit. Deze activiteit kan evolueren tot een volledige uitbarsting met eventueel lavastromen.
Dit kan ook gevolgen hebben voor het nationale en internationale luchtverkeer.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 15 mei 2018 07:37

Dat maakt het inderdaad weer een stukje lastiger.
Ralph
Reisexpert
Berichten: 534
Lid geworden op: 28 mar 2009 17:49

Bericht door Ralph » 15 mei 2018 10:39

Ik denk dat, op een vulkaan na, je met zowel Thailand als Bali niet mis kan gaan. Belangrijk is ook wat je graag wil doen, surfen is Bali, duiken kan in beide landen. Eten is op beide plekken top. Uitgaan kan ook in beide landen net als zee zon strand.
Witchfinger
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 17:34

Bericht door Witchfinger » 28 mei 2018 20:59

Bali is een top bestemming voor je eerste solo reis. Als je zorgt dat je een gezellig en goed hostel boekt. daarna zou eigenlijk alles vanzelf moeten gaan. Het is een paradijs voor de westerling. ^O^
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast