December 2015 in m'n up naar Filipijnen, ideeen?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
simonekol
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:15

Bericht door simonekol » 01 feb 2015 15:59

Beste allemaal,
Ik heb het plan opgevat om half december tot net na oud en nieuw naar Filipijnen te gaan, het lijkt me een ontzettend mooi land. Maar nu zie ik door de bomen t bos niet meer.... en heb een aantal vraagjes:
Is het veilig om als alleenstaande vrouw (34) rond te reizen in de Filipijnen?
Heeft iemand een leuk idee voor een reisschema van ongeveer 2 1/2 / 3wk? (schema incl binnenlandsevlucht(en) is prima. Ik wil gemiddeld wel echt aantal nachten op dezelfde plek doorbrengen en dan vanaf die locatie af en toe excursies boeken. En natuurlijk ook wat tijd doorbrengen op het strand...
Is het leuker om te overnachten in hostel of te kijken naar airbnb locaties? (Lijkt me ergens heel leuk om contact met locals te hebben)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
alvast dank je wel!
Groetjes Simone
Ilonka
Reiziger
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 jun 2006 12:18
Contacteer:

Bericht door Ilonka » 27 feb 2015 03:20

Hoi Simone,
Ik heb zelden een zo'n oprecht vriendelijke mensen als in de Filipijnen meegemaakt. Je kunt hier dus prima als vrouw alleen reizen. Als je door de bomen het bos niet meer ziet is het goed om te bedenken wat je graag wilt zien en doen.
Voor een relaxte beachtijd is het eiland Palawan meer dan geschikt. El Nido heb ik zelf ovegeslagen, omdat het teveel massa toerisme is volgens de locals. Port Barton ben ik op aanraden van een local friend wel geweest. Super mooi strand, je kunt er eiland hoppen en mooi snorkelen. Je doet er wel wijs aan om je accommodate vooruit te boeken, omdat je anders net als ik in een tent moet slapen bij gebrek aan kamers.
Duiken heb ik daar niet gedaan, maar doe ik momenteel in Dumaguete. Hier kun je duiken (of snorkelen) bij Apo Islan. Eén van de mooiste duisites die ik tot nu toe heb gezien. Ook hebben zij duik- en snorkeltrips naar de walvishaaien in Oslob.
Ik houd niet van grote steden als Manila en Cebu city en prober die dan ook altijd zoveel mogelijk te mijden.
Ik vlieg na Dumaguete terug naar Palawanan, omdat ik het een super eiland en de mensen enorm aardig vind. Als ik nog tijd over heb doe ik het noorden van Luzon nog aan voor de culturele dingen.
De Filipijnen zijn zo groot dat je eigenlijk twee maanden nodig hebt. Ik heb deze ook niet en kom dan ook zeker mog terug. Als je dus relaxt wilt reizen moet je bewust keuzen maken en tussen de eilanden gebruik maken van vliegtuigen en niet van boten. Philipinne airlines en Cebu Pacific hebben een aantal keren per jaar een enorme promo voor mensen die de nieuwsbrief ontvangen. Het kan financieel erg aantrekkelijk zijn om je daarvoor aan te melden en vluchten vast te leggen. Vluchten waar ik nu minimimaal € 100,00 heb betaald gaan tijdens zo'n promo voor € 20,00 inclusief baggage weg. Dus no worries als je je plan toch nog zou wijzigen en de vlucht niet neemt.

Aanraders qua accomodatie, ook om andere reizigers te ontmoeten:
Puerto Princesa: Sheebang Hostel & Judy's Resto Bar
Port Barton: El Dorado Sunset Resort (strand), Ayette's Bamboo House (jungle en strand)
Dumaguete: Harolds Mansion (centrum stad)

Succes met het maken van de luxe keuzes!

Groetjes Ilonka
simonekol
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:15

Bericht door simonekol » 27 feb 2015 08:01

Hi Ilonka,
Dank je wel voor je super leuke reactie!
Ik moet nu werken, maar ik ga er vanavond even goed naar kijken, en wie weet stuur ik je dan
nog even berichtje met vraagjes :)
Veel duik plezier!

Groetjes Simone
simonekol
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:15

Bericht door simonekol » 08 mar 2015 11:02

Hoi Ilonka,
Ik heb inmiddels ticket geboekt! En vlieg naar en van Palawan.. ik heb 18 dagen om te besteden op en around Palawan.
Als je nog meer tips voor me hebt... :) hou ik me aanbevolen!
Of als iemand andere natuurlijk nog tips heeft, zijn ze ook zeker welkom! :)
Groetjes Simone
Claire90
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:50

Bericht door Claire90 » 22 sep 2015 14:23

Hoi Simone!

Ik ben van plan om exact dezelfde tijd richting de Filipijnen te komen en zit met dezelfde vragen. Vooral het gedeelte 'veiligheid' zit me nogal dwars en de lichtelijke angst geen mede-backpackers tegen te komen. Leuk om te lezen dat er in ieder geval al twee van ons zijn!
Als je zin hebt om me te contacten, aarzel niet!

Claire
simonekol
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:15

Bericht door simonekol » 22 sep 2015 18:43

Hoi Claire,

Ik heb geboekt en m'n accomodaties ook !
Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat komen :)
Ik ga alleen naar Palawan, gewoon ff lekker relaxen en wat dingen doen!
Wie weet komen we elkaar nog tegen, zou toch grappig zijn :)
Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:
2 nachten Puerto Princesa
4 nachten in de buurt van el nido ( niet in el nido zelf dat schijnt wat tegen te vallen)
4 nachten Port Barton
5 nachten Puerto Princesa ( via airbnb, lijkt me leuk oud en nieuw bij locals te vieren)
Lijkt lang maar vanaf daar wil ik dagtripjes gaan maken, bijv naar de gevangenis Enzo)
2 nachten in de buurt van PPS maar betaalbaar resort met zwembad enzo om nog ff te relaxen
voor m'n terug reis :)
Mocht je vraagjes hebben, stel ze gerust. Heb jij al iets geboekt?
Groetjes!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten