30 dagen gaan rondreizen door Uganda en Rwanda

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
daaneneline
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2015 15:19

Bericht door daaneneline » 28 mei 2015 15:27

Beste Tenrec,

Wij zullen in september/oktober 2015 30 dagen gaan rondreizen door Uganda en Rwanda en vroegen ons af of jij wat informatie hebt over het budget dat wij hiervoor ongeveer zullen moeten uittrekken? Wij snappen dat dit totaal afhankelijk is van wat we willen gaan doen maar vroegen ons af of jij (misschien naar aanleiding van je eigen reis) een indicatie kunt geven? We zullen reizen met openbaar vervoer, kiezen voor budget overnachtingen maar hebben wel veel geld over voor het bezoeken van NP's (waaronder uiteraard het bezoeken van de gorillas).

Alvast bedankt!
Tenrec
Reisexpert
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:39

Bericht door Tenrec » 28 mei 2015 22:12

Hoi,

Als je een telefoonnummer geeft zal ik je wel bellen. Dat is wat makkelijker dan het hele verhaal op papier zetten.
Stuur dat even prive natuurlijk.

m.v.g.

Peter
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 01 jun 2015 12:48

Peter, mocht je het hier willen delen dan hebben anderen er ook wat aan. Hoop dat je daar wat tijd voor zou willen maken :)
Tenrec
Reisexpert
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:39

Bericht door Tenrec » 02 jun 2015 00:18

@ Erik: Ik denk wel dat niet veel Uganda reizigers het hier zullen terugvinden... het is niet echt het topic ervoor om zulke vragen te beantwoorden. Maar hierbij toch een reactie:

Aangezien ik nog geen telefoonnummer heb mogen ontvangen toch hier maar een berichtje. Ik denk dat het heel lastig wordt om een natuurpark te bezoeken zonder een auto. Je kan niet even bij een natuurpark naar binnen lopen. Ik ben niet echt een backpacker en ga altijd met een zelf gehuurde auto op pad. Dan weet je tenminste dat je geen dagen verliest aan het reizen via het slechte openbare vervoer of volgepropte taxi-busjes. Nee, mij zie je daar niet in. Een hotel heb je snel tussen de 20 en 50 euro. Goedkoper kan ook, maar dan slaap je op slaapzalen. Daar zie je mij ook nooit. Een auto huren kost maar 40 euro per dag. Dan heb je een 4x4 Toyota RAV voor. Benzine kost 1 euro per liter en zo'n RAV rijdt ongeveer 1 op 10, denk ik. Ik let daar nooit zo op. Volgooien en klaar ben je. De ticket naar Uganda heb je al, vermoed ik. Maar die kost tussen de 500 en 900 euro. Wat betreft de hotels zou ik wel van te voren goed kijken op internet of in de lonelyplanet gids en dan kun je nog erg schrikken van wat je dan aantreft. Met een auto zoek je dan snel een ander hotel als het niet bevalt maar als backpacker wordt dat lastiger en zal je vaak met iets heel primitiefs genoegen moeten nemen. Eten is niet duur. Je eet in een restaurant voor 5 euro pp. Softdrinks kosten 30 a 50 cent.(flesje van 200-300ml). Ik eet meestal 2 of 3 weken lang "chicken and chips". Als je van vis houdt kun je ook Tilapia nemen. Ik kan zo uren blijven doorschrijven. Aangezien ik ook wat andere dingen te doen heb, zoals naar bed gaan, stop ik nu ermee. Als er nog een specifiekere vraag is, zal ik die nog proberen te beantwoorden. Om heel Uganda te beschrijven wordt mij een beetje te veel.

gr. Peter
hanneke88
Reiziger
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:57

Bericht door hanneke88 » 24 jul 2015 12:10

Hallo Peter, heb je ook de chimpansees bezocht? Het plan is om naar lake Bunyonyi te gaan, Kibale forest lijkt dan een logische optie. Wat is jouw ervaring? Groetjes Hanneke
Tenrec
Reisexpert
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2009 23:39

Bericht door Tenrec » 24 jul 2015 20:17

Hoi,
Kibale forest heb ik inderdaad ook bezocht. Kijk maar naar de foto's op mijn site www.ugandawildlife.photography . Ik wil je adviseren om de tour te doen die de hele dag duurt. Dan zie je ze van het wakker worden tot slapen gaan. Dat kan dan alleen in de laagseizoen periode. Dat staat verder wel beschreven op de site van de UWA, volgens mij.
Lake Bunyonyi is ook wel leuk om te doen. Wij zaten toen op een eilandje waar je met een bootje naar toe moest gaan.
Hierbij de link daar naar toe: http://lakebunyonyi.net/index2.php?page=15&p=47
We zaten toen in dit huisje: DELUXE GEO-DOME (self-contained) 60,000=ppn*
Bij Kibale forest hebben we overnacht bij Tinka's homestay. (Tinka's homestead). Vlakbij het park gelegen dus 's morgens vroeg gemakkelijk de ingang van het parkt te bereiken. Zijn directe emailadres was: tinkabigodi@gmail.com
Ik hoop dat je wat aan mijn aanwijzingen hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast