chili of bolivia? of ander land? tips

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
nicolle007
Reiziger

chili of bolivia? of ander land? tips

Bericht door nicolle007 »

hallo, ik heb al veel reizen in mijn eentje gemaakt voornamelijk in azie. nu zou ik graag een keer richting zuid amerika willen. ik kan of de maand oktober of de maand november gaan. ik zat zelf te denken aan chili, maar vind daar weinig info over. of bolivia. wat is het leukste land van zuid amerika? waar je veel backpackers tegen komt en cultuur en natuur? en wat ook veilig is qua meisje alleen! ik hoor graag jullie tips :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: chili of bolivia? of ander land? tips

Bericht door Tikva »

Ik ben zelf fan van Peru en daar kom je zeker veel backpackers tegen en natuur en cultuur. Bolivia is ook erg mooi, maar duur om op te vliegen. Zowel Chili als Bolivia kan he prima reizen als meisje alleen en zal je ook genoeg andere reizigers tegen komen, Bolivia is wel een stuk goedkoper.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Mathias G.

Re: chili of bolivia? of ander land? tips

Bericht door Mathias G. »

Ik heb in beide landen gewoond en ze zijn beide prachtig. Wil je op je reis ook cultuur en een Zuid-Amerikaanse samenleving, ga dan naar Bolivia. Voor natuur zijn het beide toppers met als uitschieters het zuiden van Chili, wat nog te koud is in oktober. Chili is duur, heel duur zelfs. Ik spendeerde meer in Chili aan levensonderhoud dan dat ik in België spendeer. Beide landen zijn het einde van de wereld en immens duur om er te geraken maar het prijsniveau van Bolivia maakt deze kost meer dan goed.
In beide landen ben je niet lang alleen en heb je gemakkelijk contact met andere backpackers.
Plaats reactie