Budgetadvies Thailand, Cambodja, Laos Vietnam
Budgetadvies Thailand, Cambodja, Laos Vietnam
Deze vraag kreeg ik maar dacht deel hem even hier zodat meer mensen kunnen reageren:
Ik ben van plan een reis te maken van ca. 4 a 5 maanden. Hierin dacht ik de volgende indeling te hebben:
- Thailand 4 weken
- Cambodja 2 weken
- Laos 4 weken
- Vietnam 4-5 weken
Gedurende mijn reis weet ik nog niet waar ik eindig, dus ik werk met een enkeltje bangkok en daarna kijk ik waar ik eindig.
Dit heb ik begroot:
Ticket heen-terug 1200 euro
Aanschaf backpackspullen, visums en inenting 1000 euro
Kosten Thailand 1200 euro
Kosten Cambodja 750 euro
Kosten Laos 1000 euro
Kosten Vietnam 1250 euro
Totaal 6400 euro.
Ik ben iemand die als backpacker niet alle luxe wil opzoeken maar gewoon gezellig in dorms slaapt, af en toe een wat luxer hotelletje als de slaap wat toeneemt en zich verder gedraagt als de ' gemiddelde backpacker'. Dus niet elke avond keihard stappen, maar ook niet elke avond niets doen.
Ik ben van plan een reis te maken van ca. 4 a 5 maanden. Hierin dacht ik de volgende indeling te hebben:
- Thailand 4 weken
- Cambodja 2 weken
- Laos 4 weken
- Vietnam 4-5 weken
Gedurende mijn reis weet ik nog niet waar ik eindig, dus ik werk met een enkeltje bangkok en daarna kijk ik waar ik eindig.
Dit heb ik begroot:
Ticket heen-terug 1200 euro
Aanschaf backpackspullen, visums en inenting 1000 euro
Kosten Thailand 1200 euro
Kosten Cambodja 750 euro
Kosten Laos 1000 euro
Kosten Vietnam 1250 euro
Totaal 6400 euro.
Ik ben iemand die als backpacker niet alle luxe wil opzoeken maar gewoon gezellig in dorms slaapt, af en toe een wat luxer hotelletje als de slaap wat toeneemt en zich verder gedraagt als de ' gemiddelde backpacker'. Dus niet elke avond keihard stappen, maar ook niet elke avond niets doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Budgetadvies Thailand, Cambodja, Laos Vietnam
Let op met een enkeltje bangkok kom je thailand niet meer in, je moet dus sowieso bewijs hebben dat je het land weer gaat verlaten. Bijvoorbeeld een goedkoop air asia ticket het land uit. Dat ticket hoef je dan natuurlijk niet te gebuiken.
Je kunt ook een retourticket kopen waarvan je de terugreis datum aan kunt passen. Je moet dan wel in staat zijn om een ticket te vinden voor minder dan 1200 euro.
Je budget per land is aan de ruime kant hoor. Hier ga je het prima mee redden. Nou zit je nu ook nog niet aan 4 maanden met de genoemde landen maar aan 3,5 maand. De meeste backpackers rekenen in zuid-oost azie met 20 euro per dag en dan nog extra voor eventuele geplanden luxe activiteiten zoals een duikcurus of gibbon experience.
Je kunt ook een retourticket kopen waarvan je de terugreis datum aan kunt passen. Je moet dan wel in staat zijn om een ticket te vinden voor minder dan 1200 euro.
Je budget per land is aan de ruime kant hoor. Hier ga je het prima mee redden. Nou zit je nu ook nog niet aan 4 maanden met de genoemde landen maar aan 3,5 maand. De meeste backpackers rekenen in zuid-oost azie met 20 euro per dag en dan nog extra voor eventuele geplanden luxe activiteiten zoals een duikcurus of gibbon experience.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Budget lijkt me prima, alleen reizen is natuurlijk altijd iets duurder, maar zoals tikva zegt is 20 euro voor een budget reiziger goed te doen. Het kan goedkoper, maar uiteraard ook duurder. Met dit budget kan je voor wat luxere bussen kiezen en af en toe ook voor een wat luxere accomodatie. Overigens is accomodatie in azie zo goedkoop dat er eigenlijk geen dorms zijn.
Waar je zeker op kan besparen is het vliegticket. Je zegt dat je nu nog niet weet vanuit waar je terug wil vliegen, maar het zal zeker goedkoper zijn om een retourtje bangkok te kopen en vervolgens ter plekke een enkeltje vanuit het land waar je als laatste verwacht te zijn naar bangkok. Er zijn meerdere lowbudget matschappijen in azie en veel vligen op bangkok. Ik raad je wel aan om niet te wachten tot de laatste week met het boeken van dit enkeltje, maar dit een paar weken vantevoren te doen aangezien de prijzen exponentieel stijgen hoe dichter je bij de vertrekdatum komt.
Waar je zeker op kan besparen is het vliegticket. Je zegt dat je nu nog niet weet vanuit waar je terug wil vliegen, maar het zal zeker goedkoper zijn om een retourtje bangkok te kopen en vervolgens ter plekke een enkeltje vanuit het land waar je als laatste verwacht te zijn naar bangkok. Er zijn meerdere lowbudget matschappijen in azie en veel vligen op bangkok. Ik raad je wel aan om niet te wachten tot de laatste week met het boeken van dit enkeltje, maar dit een paar weken vantevoren te doen aangezien de prijzen exponentieel stijgen hoe dichter je bij de vertrekdatum komt.
Ik zou overgens langer in Cambodja blijven en korter in Laos. Het slaperige Laos is geweldig in het begin daarna ging het mij wat tegen staan.
Ticket kan je voor veel minder vinden. Ik zat er voor 750 euro in Bangkok.
Ticket kan je voor veel minder vinden. Ik zat er voor 750 euro in Bangkok.
Ik heb al een enkeltje Bangkok gekocht voor 350 euro. Ik boek waarschijnlijk een enkeltje Bangkok - Phnom Penh om aan te tonen dat ik Thailand weer verlaat en dus een visum krijg. Ik vraag me echter af of ik dan echt gebruik zou maken van het ticket of dat ik het ticket niet moet gebruiken en over land reis naar bijvoorbeeld Trat en daar de grens over ga. Of kan je beter dat ticket gebruiken omdat je in dat stuk van Bangkok naar Trat weining mist?
- loesopreis
- Wereldreiziger
De reis tussen Bangkok en Trat is niet noemenswaardig bijzonder. Als je toch een vliegticket naar Phnom Penh of Siem Reap koopt, kun je het net zo goed gebruiken.
Het visum voor Vietnam is 28 dagen geldig. Je kunt daar dus niet 5 weken voor plannen.
Elk van de landen is 4 weken reizen waard, maar het ligt eraan waar je op dat moment zelf zin in hebt en hoe je de route gaat afleggen.
Zoals gezegd, je budget is ruim. Daar kun je prima van reizen.
Het visum voor Vietnam is 28 dagen geldig. Je kunt daar dus niet 5 weken voor plannen.
Elk van de landen is 4 weken reizen waard, maar het ligt eraan waar je op dat moment zelf zin in hebt en hoe je de route gaat afleggen.
Zoals gezegd, je budget is ruim. Daar kun je prima van reizen.
Kan je geen visum in Den Haag ophalen of moet je dan ook een retourticket/ bewijs van uitreis hebben?
In Den Haag kun je ook zonder uitvlieg ticket een visum halen. Dit kan voor 30 of 60 dagen (Of dat was 2x30 double entry maar weet het niet meer zeker). Als je al zeker weet dat je langer dan 30 dagen in Vietnam wil blijven zou ik voor de laatste optie gaan. Is namelijk niet erg veel duurder. Zeker als je de Fansipan wil beklimmen of andere dingen wilt doen die wat langer duren dan het standaard rondje. Die 10 euro extra geeft je wel meer vrijheid.
Ze wisten mij daar ook te vertellen dat als je eenmaal een visum hebt je niet ook perse nog een ticket moet hebben. Ze zullen je in Vietnam zelf dus niet weigeren.
Ze wisten mij daar ook te vertellen dat als je eenmaal een visum hebt je niet ook perse nog een ticket moet hebben. Ze zullen je in Vietnam zelf dus niet weigeren.
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
Ja, als je een enkeltje Bangkok heb moet je een visum vooraf in Nederland aanvragen. Dan is het geen probleem. Het is dus ook geen probleem om een langer visum aan te vragen voor Vietnam? Want Vietnam zie ik toch wel zitten voor 5 a 6 weekjes als ik de verhalen allemaal mag geloven.
Bedankt in ieder geval voor alle adviezen!
Bedankt in ieder geval voor alle adviezen!
Volgens mij is het geen probleem, je kunt ook even bellen naar de ambassade. 0703648917
Hoe het met Thailand zit durf ik niet te zeggen
.
Hoe het met Thailand zit durf ik niet te zeggen

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika