Bizar goedkope KLM-tickets
-
Bizar goedkope KLM-tickets
Sinds een tijdje kan je bizar goedkoop vliegen met KLM naar allerlei steden ter wereld. Ik ben al naar Rio de Janeiro gevlogen voor slechts €420 en vlieg binnenkort naar Delhi voor €400.
Je vertrekt vanuit Brussel en neemt dan de trein naar Amsterdam of Parijs (dit is opgenomen in de ticketprijs), hiervandaan vlieg je rechtstreeks naar je eindbestemming met KLM respectievelijk Air France. Op de terugweg volg je hetzelfde traject, alleen dan andersom.
Een treinticket naar Brussel vanaf Nederland is rond de €30. Als ik naar Amsterdam zou moeten reizen zou ik ook €15 kwijt zijn. Maar vliegtickets vanaf Amsterdam, als Brussel niet het vertrekpunt is, kunnen tot €200-300 duurder zijn.
Bij mijn reis naar Rio de Janeiro heb ik geprobeerd het treingedeelte te skippen en direct te vertrekken vanuit Amsterdam. Maar na vele telefoontjes bleek dat dit niet kon. In Brussel zou dan een no-show zijn en het gehele traject worden geannuleerd. Op de terugweg hoefde ik niet helemaal via Brussel. In Amsterdam nam ik gewoon de trein terug naar huis, dat het laatste gedeelte van mijn reis (lees: de trein van Schiphol naar Brussel) geannuleerd zou worden maakte natuurlijk niet meer uit.
Blijkbaar wil men het reizen vanuit Brussel stimuleren en ontstaat de bovenstaande bizarre situatie. Natuurlijk is het niet ideaal om eerst naar Brussel te reizen en vervolgens weer terug, maar dat kan dus ontzettend veel geld schelen! Een rechtstreekste vlucht met KLM is het waard, toch?!
Tot op heden vindt ik deze tickets alleen bij cheaptickets.nl en ebookers.nl. Waarvan de laatste weer zo’n €20 goedkoper is.
Veel reis plezier!
Je vertrekt vanuit Brussel en neemt dan de trein naar Amsterdam of Parijs (dit is opgenomen in de ticketprijs), hiervandaan vlieg je rechtstreeks naar je eindbestemming met KLM respectievelijk Air France. Op de terugweg volg je hetzelfde traject, alleen dan andersom.
Een treinticket naar Brussel vanaf Nederland is rond de €30. Als ik naar Amsterdam zou moeten reizen zou ik ook €15 kwijt zijn. Maar vliegtickets vanaf Amsterdam, als Brussel niet het vertrekpunt is, kunnen tot €200-300 duurder zijn.
Bij mijn reis naar Rio de Janeiro heb ik geprobeerd het treingedeelte te skippen en direct te vertrekken vanuit Amsterdam. Maar na vele telefoontjes bleek dat dit niet kon. In Brussel zou dan een no-show zijn en het gehele traject worden geannuleerd. Op de terugweg hoefde ik niet helemaal via Brussel. In Amsterdam nam ik gewoon de trein terug naar huis, dat het laatste gedeelte van mijn reis (lees: de trein van Schiphol naar Brussel) geannuleerd zou worden maakte natuurlijk niet meer uit.
Blijkbaar wil men het reizen vanuit Brussel stimuleren en ontstaat de bovenstaande bizarre situatie. Natuurlijk is het niet ideaal om eerst naar Brussel te reizen en vervolgens weer terug, maar dat kan dus ontzettend veel geld schelen! Een rechtstreekste vlucht met KLM is het waard, toch?!
Tot op heden vindt ik deze tickets alleen bij cheaptickets.nl en ebookers.nl. Waarvan de laatste weer zo’n €20 goedkoper is.
Veel reis plezier!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Bizar goedkope KLM-tickets
Waarom ga je helemaal naar Brussel? Trucje werkt ook vanaf Antwerpen.
Maar het is mij te omslachtig
Maar het is mij te omslachtig
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
-
Vanaf Antwerpen kan ik deze tickets niet vinden. Jij wel?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Deze situatie bestaat trouwens al jaren en jaren.
Ik herinner me dat er een jaar of 20 geleden een reisbureau was, Lathouwers oid? die deze tickets aanbood, tot de KLM dat verbood en mensen ging dwingen om ook het hele ticket te gebruiken en niet alleen een deel. Misschien is het nog wel langer geleden.
Ik herinner me dat er een jaar of 20 geleden een reisbureau was, Lathouwers oid? die deze tickets aanbood, tot de KLM dat verbood en mensen ging dwingen om ook het hele ticket te gebruiken en niet alleen een deel. Misschien is het nog wel langer geleden.
Je moet ook het hele ticket gebruiken. Dat betekent dus dat je inderdaad naar bv Antwerpen moet reizen, en dan verder. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie dat loont.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Klopt, sinds ik geloof Ad Lathouwers daar enkele rechtszaken over heeft gevoerd tegen de KLM. Voor die tijd kon je via hem boeken, en dan alleen een deel van het ticket gebruiken. Betrof bijvoorbeeld tickets Madrid-Amsterdam New York, die honderden guldens goedkoper waren dan Amsterdam-New York. Toen KLM dat niet meer beviel hebben ze de regel ingesteld dat je het hele ticket moets gebruiken, voordien kon je dus gewoon op Schiphol instappen en alleen het Amsterdam-New York gedeelte van Madrid-Amsterdam-New York doen.Jenny schreef:Je moet ook het hele ticket gebruiken. Dat betekent dus dat je inderdaad naar bv Antwerpen moet reizen, en dan verder. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie dat loont.
Maar dat was ver voor inetrnet, in een tijd dat de tariefsstructuur van de tickets nog heel anders was, en ze relatief veel en veel duurder waren, zeker de lijnvluchten.
Toen ik twee jaar terug naar Kenia ging waren tickets bijvoorbeeld londen-ams-nairobi ruim 300 euro goedkoper dan ams-nairobi wat eigenlijk raar is want je hebt dan een extra vlucht. We hebben nog overwogen dan maar een ryanair naar londen te vliegen. Gelukkig kwam klm toen met een actie waardoor de ams-nairobi tickets werden afgeprijst.
Waarschijnlijk denken ze bij klm dat wij nederlanders toch wel met ze vliegen dus ze ook wel meer geld kunnen vragen.
Waarschijnlijk denken ze bij klm dat wij nederlanders toch wel met ze vliegen dus ze ook wel meer geld kunnen vragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
nee,de klm denkt: de nederlanders kennen ons al en vliegen al allemaal met ons. Hoe krijgen we meer klanten?? Laten we proberen onder de aandacht te komen van de belgen. Die hebben al hun eigen voorkeuren voor airlines dus moeten we ze lokken met kortingen..... En ze met korting compenseren voor het feit dat ze eerst een paar uur in de trein moeten zitten 
collega van mij heeft dit laatst ook gedaan vanaf antwerpen. Kan zeker de moeite waard zijn.
Veel rtw-tickets zijn enkele honderden euro's goedkoper als je start in londen. Ik heb er toen eeneasyjet vlucht aan ge plakt en had nog steeds veel uitgespaard.

collega van mij heeft dit laatst ook gedaan vanaf antwerpen. Kan zeker de moeite waard zijn.
Veel rtw-tickets zijn enkele honderden euro's goedkoper als je start in londen. Ik heb er toen eeneasyjet vlucht aan ge plakt en had nog steeds veel uitgespaard.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor wie het geen probleem vindt eerst een paar uur in de trein te zitten maar wel van dicht bij huis wil vertrekken, kijk dan ook eens naar vluchten vanaf Frankfurt. Zit daar nu zelf naar te kijken, een rondje naar Taipei en Peking kost me vanaf zowel Schiphol, Düsseldorf als Brussel rond de 1000 euro, vanaf Frankfurt 580 euro. En voor 72 euro heb je al een retourtje per ICE vanaf elk willekeurig station in Nederland, direct naar het vliegveld. In dit specifieke geval scheelt het ook nog een aantal ongelukkige transfers.
-
Een retourtje naar Beijing vanaf Brussel kost slechts 525, en nu heb ik nog niet eens góed gezocht 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Op Ebookers kom ik zelfs op €499 uit (7 - 19 april, met Finnair). Maar da's alleen Beijing, dus niet met de omweg via Taipei erbij. Want dan komt je ineens op een heel ander bedrag uit...Sebastiaan schreef:Een retourtje naar Beijing vanaf Brussel kost slechts 525, en nu heb ik nog niet eens góed gezocht