Binnenlandse vluchten - van Medan naar Jogjakarta

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
KevinPar

Binnenlandse vluchten - van Medan naar Jogjakarta

Bericht door KevinPar »

Hoi allemaal, even een korte vraag: In september begint mijn reis 1 week op Sumatra, daarna wil ik vanuit Medan naar Jogjakarta vliegen.

Aangezien ik al weet wanneer ik deze vlucht wil gaan doen, wil ik graag al wat voorbereidend werk doen. Maar is dit wel verstandig? Ik lees in een aantal verhalen dat je makkelijk daar ter plekke nog een vlucht kan regelen. Nu ga ik in Sumatra een paar dagen een jungle trekking doen in Bukit Lawang, dus vraag me af of ik daar in Bukit Lawang nog makkelijk een vlucht kan regelen?

Overigens had ik al online gezien dat AirAsia voordelige prijzen heeft, grote nadeel is wel dat deze erg vroeg vliegen, en dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur. Dus ik was online opzoek gegaan naar andere opties. Lees al veel over LoinAir, maar die hebben weer geen directe vluchten, tenminste ik kan ze niet ontdekken, waardoor je toch weer lang onderweg bent.

Dus wat adviseren jullie, en wat zijn jullie ervaringen? zijn er nog andere maatschappijen waar ik kan (online) kijken? Of zijn er in Medan makkelijk andere maatschappijen (die niet online te vinden zijn) maar je wel wel makkelijk een directe vlucht kan boeken.

Graag jullie bevindingen :-)
Dennis1982
Vakantieganger

Re: Binnenlandse vluchten - van Medan naar Jogjakarta

Bericht door Dennis1982 »

Skyscanner

Als je in Jogjakarta bent zou Ik trouwens bij House of Nasi Bunkus overnachten.
Jenny
Reisexpert

Re: Binnenlandse vluchten - van Medan naar Jogjakarta

Bericht door Jenny »

Air Asia is de enige maatschappij die je vanuit Nederland kan boeken zonder tussenpersoon. Er zijn echter meer maatschappijen.

Op ticketindonesia (.nl of .com, weet ik even niet) kun je alle vluchten vinden. Je kan ook bij hen boeken. Iets duurder dan direct bij de maatschappij, maar het geeft je zekerheid. Andere optie is te boeken in Medan stad of op het vliegveld.

Toen ik in Bukit Lawang was kon je daar niet voordelig tickets krijgen, maar dat is inmiddels weer een paar jaar geleden. Ik zou de gok echter niet nemen en gewoon online of in Medan boeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie