Backpacken Mozambique

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
jitsketje
Wereldreiziger
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:25

Bericht door jitsketje » 28 jun 2013 18:29

Aangezien ik vanaf september zeker 6 maanden in Zuid Afrika zit (Vlakbij Durban) lijkt een uitstapje naar Mozambique mij een geweldige optie.
Ik ben een meisje dat alleen reist en het liefste zou ik zelf in Mozambique reizen.
Is dit aan te raden met het OV? Ik heb al heel wat gelezen maar het is toch best bikkelen geloof ik. Nu zijn lange bus dagen niet zo heel erg maar het moet wel goed te doen zijn.
Waarschijnlijk zal ik vanuit Durban richting Maputo gaan (Of anders vanuit Johannesburg) en dan wil ik richting Tofo en Vilanculos met Bazuruto archipel (Overnight dhow safari zou geweldig zijn!).
Het liefste zou ik nog noorderlijker gaan naar Pemba/Quirimbas archipel maar dat is met OV volgens mij helemaal niet te doen.

Overland tours heb ik wel naar gekeken maar vaak doen ze meer aan dan alleen Mozambique en dat vind ik zonde van mijn geld/tijd want die plekken zal ik zelf vanuit ZA al gaan bezoeken (Denk aan Kruger en Swaziland).
Tours die richting het noorden gaan heb ik ook nog niet ontdekt anders was dat een mooie optie geweest.

Wie heeft er tips over zelf/alleen reizen met OV in Mozambique?
Of anders eventueel goede tours die het liefste ook verder noorderlijk gaan?

Bedankt!!! :)
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 01 jul 2013 22:29

Ik ben niet meer zo vaak online maar wil toch even meegeven dat het makkelijk is een VW Golfje voor 20€ ofzo per dag te huren in Z. Afrika en tot Vilanculos te rijden. Hogerop wordt het moeilijker. Zelfs bij Vilanculos en Tofo heb je kans om vast komen te zitten in het losse zand als je naar je slaapplek rijdt. Maar er zijn steeds helpende handen om je weer los te duwen.
Met het OV heb ik geen ervaring daar.
Ik zeg het maar omdat er nog niemand reageerde.
jitsketje
Wereldreiziger
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:25

Bericht door jitsketje » 02 jul 2013 12:43

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik geen rijbewijs, dus dat makkelijk huren wordt dan toch wel wat ingewikkelder denk ik, haha.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten