Backpacken midden amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
RobinBakker

Backpacken midden amerika

Bericht door RobinBakker »

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om eind oktober te gaan backpacken in Costa Rica,Guatemala,Honduras,Mexico,Nicaragua,Panama.
Ik trek hier ongeveer een half jaar voor uit misschien iets korter misschien iets langer.
Nou zou ik graag willen weten of jullie nog tips hebben in de voorbereiding. Ook op welke kosten ik moet rekenen
Wat ik mee moet nemen enzovoorts.hoe ik het beste een vliegticket kan bestellen tussenstop vind ik geen probleem
Ik ben van plan in hostels te verblijven. En of jullie misschien iets weten van een hop on hop off bus?
Het zou mij heel erg helpen :):)
Erik
Site Admin

Re: Backpacken midden amerika

Bericht door Erik »

Ik denk dat je al vrij laat bent met het boeken van je vlucht om een echt goedkope deal te score. Je zou even bij KLM of Delta Airlines kunnen kijken. Zij vliegen via Atlanta of andere plekken in de VS naar midden amerika voor redelijk schappelijke prijzen. Ook zou je kunnen kijken of je via madrid (Iberia) of via duitsland goedkoper kunt vliegen. Kijk ook even naar Air France aangezien zij ook destijds redelijk wat vluchten hadden.

Ik kan je alleen wat vertellen over Guatemala, Mexico en Nicaragua. Voor Guatemala zou ik aanraden je goed in te lezen en voor te bereiden. Hoewel het land relatief goed te bereizen is, zijn sommige plekken niet veilig. Zorg ook dat je niet s'avonds laat (alleen) door stille straatjes loopt. Als je kunt zou ik je hostels e.d. enkele dagen voor je verder reist reserveren als je savonds in een plek aankomt zodat je niet hoeft te zoeken met al je spullen op je rug. Verder kom je een eind met gezond verstand (en geen waardevolle spullen in het zicht).

Mexico heeft ook enkele gebieden die je beter kunt vermijden. Maar Yucatan e.d. is allemaal relatief veilig. Kijk even bij de reisinformatie voor meer informatie dan heb je ook een beter beeld wat je allemaal kunt zien en doen.

Nicaragua is anders dan de andere landen. Wat relaxter en je hoeft ook minder waakzaam te zijn.

Ik dacht dat wij voor de landen ongeveer €25,- tot €35,- per dag per persoon kwijt waren, (reisde wel met z'n tweeën). Een hop on hop off bus ken ik niet. Weet je toevallig de naam van de maatschappij?
RobinBakker

Nee daar zou ik geen naam van weten heb zoiets een keer voorbij horen komen.
Maar als ik vragen mag hoe heb jij de landen door gereisd?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Alle landen met het openbaar vervoer. En dan steeds van plek naar plek een nieuw busticket kopen. In Nicaragua en Guatemala is dat erg goedkoop in Mexico best wel duur. Online boeken kon niet, maar ik weet dat er partijen bezig zijn om dit wel mogelijk te maken in ieder geval voor Mexico.

Het helpt enorm als je wat basis Spaans kent. Dus tellen, een bus ticket bestellen en cijfers e.d.
RobinBakker

Spaans kan ik mezelf wel redelijk wegwijs maken.
En bij welke instantie kan ik het beste kijken voor vliegtickets dan ?
Online? even langs een reisbureau ?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt bij de sites van de airlines zelf kijken die ik eerder noemde of anders de hulp van TunaFish inschakelen. Zij kunnen je ook goed advies geven en mogelijk tickets vinden die je zelf niet zo snel kunt vinden (of een aanbieding doen omdat je b.v. student bent o.i.d.).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er is wel een hop on, hop off bus heb jongens gesproken die daarmee op reis waren. Viel echt van mijn stoel toen ik die prijzen hoorde. Veel te duur hoor. Bovendien is het ook nog onregelmatig. Je kunt alle landen prima met het openbaar vervoer doen. We hebben een paar jaar geleden zelf costa rica tot mexico gedaan in 3 maand en vorig jaar panama.

Je hebt een nadeel dat de dollar nu erg slecht staat voor ons. Ik denk zelf dus dat je nu op dit moment nicaragua niet gaat redden voor 25 euro.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie