Hoi allemaal,
Ik zal beginnen met mij voor te stellen, ik ben Tom de Wit 20 jaar oude student. Ik zit nu in mij laatste jaar van mijn mbo opleiding. Ik ben nu plannen aan het maken om te gaan backpacken in Griekenland de reden dat ik naar hier naar toe wil is omdat de cultuur en de restanten uit de oudheid.
Ik zit aan een periode van een maand of drie te denken misschien langer als ik zin en geld over heb. Ik wil pas in mei-juni zodat ik nog flink wat geld kan sparen met full-time werken voor wat maanden, dit heb ik al geregeld op mijn nu weekend/vakantie werk.
Ik heb al een lijst met steden en ander plekken die ik wil bezoeken, als ik in steden ben met een museum of archeologische sites zal ik die ook graag willen bezoeken omdat ik veel interesse heb in de Griekse oudheid en mythologie.
ik wil ook graag Mt. Olympus bewandelen, hier heb ik al onderzoek naar gedaan en er zitten geen echte klim stukken tussen waar je een harnas nodig hebt. maar een gids word wel geadviseerd alleen lijken die behoorlijk prijzig naar wat ik heb kunnen vinden.
ook wil ik verschillende eilanden bezoeken weet nog niet welke, daarvoor kreeg ik de tip om te kijken of ik met locals op de boot mee kon liften. weet iemand of dit een goede optie is?
kortom ik heb nog een hoop dingen uit te zoeken en een hoop voorbereidingen te treffen. maar als je tips hebt ook over punten die ik niet genoemd heb zijn ze altijd welkom!
vriendelijke groet,
Tom de wit
backpacken griekenland (tips op alle punten welkom)
Re: backpacken griekenland (tips op alle punten welkom)
Beste Erik/Tomw!
dat is niet makkelijk en eigenlijk ook weer eenvoudig: deze jongeman bezorgt zich hier via internet een busplan van "K-tel" dan heeft hij volgens mij het belangrijkste in de hand, namelijk alle bus verbindingen in heel Griekenland.
En dan gewoon naar Athene vliegen en met het"avontuur" beginnen. Natuurlijk hier thuis beginnen met een reis-plan in grove leinen op papier te brengen en meer niet. In Griekenland zoek hij dan z'n bus voor gewenste doelen en zeker ontmoet hij dan ook jongelui en mede studenten die ook interessante ideen hebben.
Aangekomen op luchthaven bij Athene, eerst een plattegrond/plan van Athene kopen en daarna neemt hij wel eerst de metro of de bus naar het centrum van Athene om dan of in de haven van Pireus een boot te nemen of op het station voor een treinverbinding naar de Peleponesus te kijken of met z'n bus-plan een bus op het busstation uit te zoeken. De metro rijdt naar Pireus, het station voor trein en bus zijn in het centrum (daar vragen of met een Stad plattegrond zelf de weg zoeken. Voordat de reis begint hier bij de ANWB kaart materiaal en campingkaart halen en er voor zorgen, dat hij goed verzekerd is tegen ongeval, ziek worden en eventueel terug transport.
Hij kan natuurlijk ook van hier uit met de trein naar Ancona (Italie) en dan met de boot naar Griekenland of naar Igoumenitsa of naar Patras en van daar uit zijn avontuur in Gr. beginnen.
Nu ik zo een beetje schrijf krijg ik er ook weer zin in, maar ik denk dan ook weer 50 jaar Griekenland is genoeg. Veel plezier!!
Ach ja deze jongeman kan als hij dat wenst ook nog direct contact met mij opnemen.
Peter68.
dat is niet makkelijk en eigenlijk ook weer eenvoudig: deze jongeman bezorgt zich hier via internet een busplan van "K-tel" dan heeft hij volgens mij het belangrijkste in de hand, namelijk alle bus verbindingen in heel Griekenland.
En dan gewoon naar Athene vliegen en met het"avontuur" beginnen. Natuurlijk hier thuis beginnen met een reis-plan in grove leinen op papier te brengen en meer niet. In Griekenland zoek hij dan z'n bus voor gewenste doelen en zeker ontmoet hij dan ook jongelui en mede studenten die ook interessante ideen hebben.
Aangekomen op luchthaven bij Athene, eerst een plattegrond/plan van Athene kopen en daarna neemt hij wel eerst de metro of de bus naar het centrum van Athene om dan of in de haven van Pireus een boot te nemen of op het station voor een treinverbinding naar de Peleponesus te kijken of met z'n bus-plan een bus op het busstation uit te zoeken. De metro rijdt naar Pireus, het station voor trein en bus zijn in het centrum (daar vragen of met een Stad plattegrond zelf de weg zoeken. Voordat de reis begint hier bij de ANWB kaart materiaal en campingkaart halen en er voor zorgen, dat hij goed verzekerd is tegen ongeval, ziek worden en eventueel terug transport.
Hij kan natuurlijk ook van hier uit met de trein naar Ancona (Italie) en dan met de boot naar Griekenland of naar Igoumenitsa of naar Patras en van daar uit zijn avontuur in Gr. beginnen.
Nu ik zo een beetje schrijf krijg ik er ook weer zin in, maar ik denk dan ook weer 50 jaar Griekenland is genoeg. Veel plezier!!
Ach ja deze jongeman kan als hij dat wenst ook nog direct contact met mij opnemen.
Peter68.
Re: backpacken griekenland (tips op alle punten welkom)
Dank je wel peter voor je uitgebreide antwoord Hopelijk heeft @tomw hier wat aan!