Hoi allemaal,
Ik zal beginnen met mij voor te stellen, ik ben Tom de Wit 20 jaar oude student. Ik zit nu in mij laatste jaar van mijn mbo opleiding. Ik ben nu plannen aan het maken om te gaan backpacken in Griekenland de reden dat ik naar hier naar toe wil is omdat de cultuur en de restanten uit de oudheid.
Ik zit aan een periode van een maand of drie te denken misschien langer als ik zin en geld over heb. Ik wil pas in mei-juni zodat ik nog flink wat geld kan sparen met full-time werken voor wat maanden, dit heb ik al geregeld op mijn nu weekend/vakantie werk.
Ik heb al een lijst met steden en ander plekken die ik wil bezoeken, als ik in steden ben met een museum of archeologische sites zal ik die ook graag willen bezoeken omdat ik veel interesse heb in de Griekse oudheid en mythologie.
ik wil ook graag Mt. Olympus bewandelen, hier heb ik al onderzoek naar gedaan en er zitten geen echte klim stukken tussen waar je een harnas nodig hebt. maar een gids word wel geadviseerd alleen lijken die behoorlijk prijzig naar wat ik heb kunnen vinden.
ook wil ik verschillende eilanden bezoeken weet nog niet welke, daarvoor kreeg ik de tip om te kijken of ik met locals op de boot mee kon liften. weet iemand of dit een goede optie is?
kortom ik heb nog een hoop dingen uit te zoeken en een hoop voorbereidingen te treffen. maar als je tips hebt ook over punten die ik niet genoemd heb zijn ze altijd welkom!
vriendelijke groet,
Tom de wit
backpacken griekenland (tips op alle punten welkom)
Re: backpacken griekenland (tips op alle punten welkom)
Beste Erik/Tomw!
dat is niet makkelijk en eigenlijk ook weer eenvoudig: deze jongeman bezorgt zich hier via internet een busplan van "K-tel" dan heeft hij volgens mij het belangrijkste in de hand, namelijk alle bus verbindingen in heel Griekenland.