Backpack in hostel laten tijdens meerdaagse tour?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Fryslan89
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2012 17:28

Bericht door Fryslan89 » 07 jan 2013 13:08

Hallo!

Ik had nog een kleine vraag ter aanleiding van backpacken in Australie.
Ik ben van plan om sowieso meerdaagse tours te gaan doen bijv in Alice Springs. Wat ik me nu afvraag, ik neem aan dat je je backpack niet meeneemt op deze tour en dat je die in je hostel kan laten, ook omdat je hier wordt opgehaald en weer wordt teruggebracht.
Kan ik dan mijn backpack een paar dagen in zon hostel laten? Of moet ik dit anders oplossen? Hoe wordt dit meestal gedaan?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 07 jan 2013 20:52

Ik heb mijn backpack gewoon in de bagageruimte van het hostel gelaten toen ik in Alice Springs, Darwin en aan de oostkust meerdaagse tours ging maken waarbij niet mijn complete bagage meeging. Ik zorgde wel dat ik er geen waardevolle spullen in had.. die gingen of in de kluis van hostel of mee op de excursie..
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook » 17 jan 2013 14:22

De hostels in plaatsen die meerdaagse tours aanbieden (alice springs, darwin, etc) hebben altijd wel een luggage room waar je je tas in kwijt kunt.

Hier in Sydney kun je je tas achterlaten als je een reservering voor ten minste 1 nacht hebt gemaakt als je terug komt.

De bagage ruimtes zijn door alle gasten te bezoeken (buiten de grote steden heb ik niet echt afsluitbare lockers gezien waar alleen jouw tas in gaat.) Het is meer een soort grote kast met planken erin waar je je tas in schuift. Dus inderdaad, geen waardevolle spullen achterlaten. Maar ik neem aan dat je je camera tijdens de tour toch wilt gebruiken.

Bij de meeste tours mag je een tas van max. 15 kg meenemen. Als je van plaats naar plaats reist neem je natuurlijk gewoon alles mee wat je hebt. In mijn geval was dat veel. erg veel : )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten