auto kopen ja of nee

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron » 18 apr 2008 23:04

ik ben druk bezig om me voor te bereiden op me trip door zuid afrika, Namibië en Botswana. nu weet ik al dat vervoer in zuid afrika geen probleem is maar namibie en botswana wel, enige is eigenlijk de overland trucks, maar dat is niet echt wat ik wil.

nu zat ik te denken om een auto te kopen daar, iemand daar ervaring mee???

weet dat voor zuid afrika en namibie een gewone auto oke is maar botswana heb je volgens mij toch echt een 4x4 nodig.

verder ben ik de naam john wayne, is een garage tegen gekomen, 1x positief en ander negatief. wie kent de garage??? voornamelijk qua betrouwbaarheid.
Laatst gewijzigd door Ron op 06 mei 2008 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 19 apr 2008 18:50

ik zou gaan voor een 4x4. heb je tenminste al je opties open om te gaan en staan waar je wilt.

maar er komt nog wel wat kijken bij het papierwerk enzo. je mag niet zomaar een auto mee de grens overnemen en ook een verzekering moet de landen dekken waar je de auto mee naar toe wilt nemen.
kijk eens op sites van overlander...en dan bedoel ik dus de mensen die met een eigen auto door afrika zijn gecrossed.
wanneer je die niet kunt vinden moet je me even mailen en zoek ik een paar¨"kennisen" voor je op!
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron » 20 apr 2008 01:49

ben even aan het google geweest en kwam zelfs op around the globe terecht.
weet niet wie de tekst heeft aangeleverd maar er staat ook een stuk over auto kopen met terug koop garantie, door even de links daar aan te klikken weet ik nu dat de verzekering en papieren om ook namibie en botswana binnen te komen te regelen zijn, de kosten nog niet. ligt namelijk vaak aan de type auto.
alleen de auto's die er worden aangeboden vind ik relatief duur als je weet dat je ook een auto kunt kopen voor bijna het verschil in aanschaf prijs en wat je er voor terug krijgt. via een garage of particulier, is misschien wat meer risico maar oke.
oftewel ik heb nog wat huiswerk te doen eventuele hulp is altijd welkom.

heb trouwens al op overlander gezocht maar vind dan alleen mensen die auto's in nl hebben gekocht en naar zuid afrika hebben verscheept en toen terug reizen naar nl.

dit levert direct nog weer een vraag op is het mogelijk om zuid afrika in te komen zonder een retour ticket of forward ticket???
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 20 apr 2008 20:23

hi Ron

ben bang dat die tekst van mij afkomstig is hahahah
wat betreft andere overlanders die vanuit nederland met een auto zijn gekomen....die kunnen je wel vertellen hoe het er aan toegaat aan de grenzen in de verschillende landen, de carnets die je soms ruim van te voren moet regelen etc.

en voor de allerlaatste keer JAAAAA
iedereen moet altijd een onward of retour ticket laten zien voordat je instapt in Europa :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten