Vanuit mijn eigen ervaring lijkt reizen zonder daypack niet makkelijker neen. Als je dan je grote rugzak in moet, moet je al erg lenig zijn of lange armen hebben. En als hij het bagageruim van de bus in moet, moet je weer al die spullen er los uit nemen zodat het een zootje wordt.
Anyway ... TS neemt veel foto materiaal mee. Dat steek je nooit of te never in je grote rugzak maar steeds in een daarvoor bestemde fototas. Of in dit geval; een fotorugzak. Het kan dan niet anders dat deze op je buik moet als je je grote backpack aan hebt. Maar het is niet alleen veilig maar ook handig om deze altijd op je buik te hebben.
Ik heb geen ervaring met een slingshot in combinatie met een grote rugzak. Het voordeel van de slingshot ben je trouwens kwijt als er reeds iets op je rug hangt en ik denk niet dat deze combinatie makkelijk draagt. Geen enkele zware rugzak draagt trouwens makkelijk op je buik. Reden te meer om een selectieve keuze te maken in je fotomateriaal als dat toch je bedoeling is.
Zelf heb ik de Lowepro Fastpack 350 met voldoende plaats voor 1 body, 4 lenzen en een flash (
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... zwart.html ) waar je de camera snel en veilig langs de zijkant kan halen, of hij nu op je buik of rug hangt. Er is een klein daypack gedeelte bovenaan (maar dat zit bij mij ook vol met cameraspullen), een netje aan de zijkant voor een flesje water, en de reisgids gaat in het vak voor de laptop (want die steekt in cameratas van mijn vrouw ... een Crumpler). Statief hangt tijdens uitstappen aan mijn zij, en anders in de grote rugzak.
De rugzakken die jij toont via de linken, lijken me wel erg groot. Die K5 is 85 liter! Ga je naar de noordpool?
Zo'n 65l is meestal wel voldoende hoor. Zelfs voor een koude bestemming, waarbij de slaapzak IN de rugzak gaat. Van alles los aan je backpack hangen, verstoord de balans en dus ook het draagcomfort ... en ja, dat geldt jammer genoeg ook voor een rugzak op je buik.