Afmetingen koffer

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
menasil
Reisexpert

Re: Afmetingen koffer

Bericht door menasil »

2009-2010 is ook alweer tijdje terug en er verandert de laatste tijd veel in de luchtvaartwereld (zie ook KLM die nu geld gaat vragen voor ruimbagage binnen Europa). Ik was ook verbaasd over het aantal kilo's toen ik ging controleren hoeveel je mee zou mogen nemen. De afmetingen zijn ook vrij groot bij Wizzair
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dit was hem volgens mij trouwens: http://liveluggage.co.uk/

Ze hebben nu blijkbaar ook zachte tassen met aandrijving. En toch iets lichter dan ik me kon herinneren (of wellicht gewoon nieuwere, lichtere modellen), "slechts" 10,6kg voor een koffer van 100 liter, of 9,9 voor een zachte tas van 110 liter.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

hoi allemaal,

Ik snap iets niet mbt de afmetingen van handbagage.
ik vlieg binnekort met Ryanair van Weeze naar Milaan. Op de site staat dat de maximale afmeting 55x40x20 is. Ik heb een handbagagekoffer waarvan ik de afmetingen even niet weet, maar ik blijf sowieso onder de toegestane som (115) hoogte is namelijk minder dan 55, breedte minder dan 40 maar diepte is 24 ipv 20.

Moet ik naar de som kijken of echt naar de afzonderlijke afmetingen?

bedankt alvast!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Die vraag vroeg ik mij net ook af. Gisteren een trolley gekocht die in de test bak ruim onder de lengte bleef (al staat er op de site dat ie 56 is maar ik had in de 55 cm bak ruim over :? en op kabel stond 50 cm), maar ook daar is bijvoorbeeld de diepte 22 maar de breedte weer 35. Je hebt dan dus "over" en vraag me af of je mag compenseren? Ik merk dat de trolleymarkt vrij ondoorzichtig is. Er staat wel cabinproof op maar je kan zelden de uitgesplitste maten vinden. Er stond wel zo'n testbak in de winkel maar elke luchtvaartmaatschappij hanteert andere combinatie l/b/d... Ik heb die van Wizz en KLM als uitgangspunt genomen en die zijn allebei weer anders dan Ryanair.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

wat ryanair, wizzair en al die maatschappijen steeds meer hebben is een soort ijzeren kooi in hun maximaal afmetingen waar de trolley in moet passen.. is dus de trolley bijvoorbeeld te diep en krijg je hem er daardoor niet in dan moet je die inchecken..Ze kunnen daar vrij streng in zijn!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Niet echt koffer gerelateerd, maar over 3 weken vlieg ik voor het eerst met Ryanair. Ik begrijp dus dat ze aardig streng zijn. Dus mijn spiegelreflex zal wel niet als extra handbagage mogen naast de trolley? Want dat is 2 stuks en staan ze geloof ik niet toe...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij Ryan air mag je écht maar een stuks handbagage.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Staat ook op de website van Ryanair bij de voorwaarden duidelijk omschreven: Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Duidelijk :)
Plaats reactie