Advies - reisroute Namibie Botswana Zambia

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Namibie2012
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2012 15:49

Bericht door Namibie2012 » 07 mar 2012 15:54

Wij zouden graag deze route afleggen.

Windhoek
Sossusvlei
Swakopmund
Twyfelfontein
Palmwag
Kamanjab
Etosha National Park
Rundu
Popa falls
Kassane – inleveren auto
Livingstone

Het probleem hiervan is dat je de huurauto inlevert in Kassane in plaats van het startpunt Windhoek. Hiervoor wordt wel one way drop-off kosten in rekening gebracht van ruim € 500,- Al met al maakt dat onze reis behoorlijk prijzig.
De afstand vanaf Kassane naar Windhoek is behoorlijk groot en kost ons een paar extra reisdagen.
Heeft iemand tips om dit te omzeilen?
Namibie2012
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2012 15:49

Bericht door Namibie2012 » 07 mar 2012 16:24

Het idee is om deze route af te leggen in 2 weken. (14 - max 17 dagen)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 07 mar 2012 17:02

ten eerste: goed plan!
en ten tweede...drop-of kosten omzeilen zonder terug te rijden zal een lastige worden.

Ik werk in hetzelfde pand als Kuoni en ik weet dat zei wel reizen aanbieden met een 4x4 door zuidelijk afrika. Ik neem aan dat de medewerkers daar misschien wel weten of het veel in prijs scheelt als je de auto niet inleverd op de plek waar je hem haalt. Ik kan alleen de prijzen zien van de totale rondreizen incl accomodatie enzo en zie geen schokkend groot prijsverschil. Geen €500 in ieder geval.

Ik heb vorig jaar een iets andere route gedaan in 22 dagen. Ik denk al met al niet eens veel korter. En dat was een behoorlijke haastklus. Misschien willen jullie ietsje te veel voor 14 dagen.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 07 mar 2012 18:27

Vind het ook een beetje teveel hooi op de vork.
Zelf deed ik een soortgelijk traject op 25 dagen met een 4x4 die ik weer zelf terug reed naar Windhoek.
Vanaf Kasane heb je daar inderdaad 2 dagen voor nodig, met een tussenstop bij het super gezellige Ngepi Camp.
Houd er rekening mee dat je altijd een kans hebt op een panne. Een te strak schema is dus niet aangeraden.
Zelf zou ik met dat tijdbestek de Caprivi strip niet in gaan richting Zambia/Botswana.
Shirley82
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2011 10:12

Bericht door Shirley82 » 22 mar 2012 21:30

Wij hebben 2 jaar geleden de route windhoek-keetmanshoop-fish river canyon (ook een aanrader!)-Aus/Luderitz-Sossusvlei-Solitaire-Swakopmund-Brandberg-Twijfelfontein-Etosha-Grootfontein-Divindu-Kongola-Kassana-Livingstone gedaan in 19 dagen. De auto hebben wij bij Hertz gehuurd via Cheaptickets, en hadden toen geen one-way kosten, die kunnen bij andere maatschappijen behoorlijk oplopen inderdaad. De reis was goed te doen, maar we waren wel op elke plek maar 1 of 2 nachten.
Verder goed plan, wij vonden het een mooie, bijzondere reis!
lisette-van-beek
Reisexpert
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 okt 2010 21:31
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek » 22 mei 2013 12:06

Aangezien er geen budgetinfo voor deze landen op de site te vinden is ben ik heel erg benieuwd naar het budget voor een dergelijke reis van 3 a 4 weken!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 27 mei 2013 14:31

budget hangt af van hoe je wilt rondreizen

huur auto, mee op een overland safari, openbaar vervoer. veel of weinig nationale parken
Ik ben in groepsverband gegaan omdat de gemiddelde dag prijs lager uitkwam dan wanneer ik het op een andere manier zou doen. Tenminste, dat was mijn conclusie na een kleine research. Maar ik wilde dan ook veel nationale parken zien.

reken op €100 pp/pd
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten